افزایش قیمت خودرو در آغاز هفته سوم مهر / قیمت خودرو امروز 17 مهر

افزایش قیمت خودرو در آغاز هفته سوم مهر / قیمت خودرو امروز 17 مهر

قیمت خودرو در بازار امروز با افازیش قیمت همراه بوده است و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید 111 بعد از یک ماه دوباره به قیمت 155 میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز شنبه 17 مهر افزایشی بودند. قیمت پراید 111 بعد از یک ماه مجدد قیمت 155 میلیون تومان را ثبت کرد. قیمت پراید 151 به 154 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

گروه پژو بعد از دو روز ثبات نسبی قیمت با افزایش قیمت همراه شدند. قیمت پژو 206 تیپ دو به 247 میلیون تومان و 206 تیپ پنج به 296 میلیون تومان رسیدند. تمامی مدل‌های پژو 207 با افزایش یک تا سه میلیون تومانی همراه بودند.

پژو پارس LX مدل 1400 به 305 میلیون تومان افزایش یاقت. در مقابل قیمت خودروهای دنا و تیبا تغییر قیمت نداشتند و با ثبات قیمت هفته سوم مهر را آغاز کردند.

فروش خودروهای خارجی صفر شد / خودرو بخریم یا نخریم؟

با آنکه دولت بارها مخالفت خود نسبت به واردات خودرو را اعلام کرده اما فروشندگان خودرو همچنان نسبت به واردات خودروهای خارجی خوشبین هستند. هم خریداران و هم فروشندگان دست نگه داشته‌اند تا تکلیف مصوبه مجلس مشخص شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلا خریداری در بازار خودرو وجود ندارد. هر چند تعداد فروشندگان در بازار خودرو همچنان زیاد است اما فعلا همه منتظر مانده‌اند و کسی خودرویی معامله‌ای نمی‌کند. حتی فعالان بازار می‌گویند دلال‌ها از این بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به پیش‌بینی خود درباره آینده بازار خودرو بیان کرد: قیمت خودرو در هفته سوم مهر بستگی به تصمیم دولت درباره طرح واردات خودرو دارد. فعلا مردم خودرو نمی‌خرند و پیش‌بینی می‌شود به دلیل رکود بازار، قیمت خودرو در هفته پیش‌ رو ثابت بماند.

پیش از این نیز ایرنا به نقل از یک نمایشگاه‌دار خودرو در تهران نوشته بود: «اکنون به‌ جز اندک خرید و فروش‌هایی که افراد نیازمند پول انجام می‌دهند، معاملات در بازار به صفر رسیده است.»

هر چند هفته گذشته وزارت صمت آب پاکی را روی دست مردم ریخت اما همچنان بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در روزهای اخیر سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت گفته بود «در شرایطی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است، واردات خودرو می‌تواند مفید باشد اما تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم، اشتباه است.»

با آن که دولت سیزدهم وعده ساماندهی بازار خودرو را داده بود اما باید دید در روزهای آینده به این وعده‌های مطرح شده چقدر عمل می‌شود؟

مطالعه بیشتر: فروش خودروهای خارجی صفر شد / خودرو بخریم یا نخریم؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد