با ماشین شخصی سفر کنیم یا تور؟

با ماشین شخصی سفر کنیم یا تور؟

سفر کردن در هر شرایطی و در هر مدلی جذاب و هیجان انگیز است. گاه با خانواده باشد یا حتی تنها! می‌خواهد به صورت تور باشد...

سفر کردن در هر شرایطی و در هر مدلی جذاب و هیجان انگیز است. گاه با خانواده باشد یا حتی تنها! می‌خواهد به صورت تور باشد یا با استفاده از خودرو شخصی.

سفر کردن روح انسان را تازه می‌کند و از دغدغه‌های زندگی افراد را دور می‌کند. سفر را باید آغاز کرد چه بهتر با سفر کردن در کشور خود گردشگری را استارت بزنید. ایران کشوری چهار فصل است که در هر ماه از سال هر شهر آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود را برای گردشگری دارد. از غرب تا شرق آن، از دریای خزر تا خلیج فارس جاذبه های متنوع گردشگری وجود دارد که شما را هیجان انگز می کند و گشتن در آن خالی از لطف نیست.

سفر در زمان های مختلف برنامه ریزی خاص خود را می طلبد و هر نوع سفر ویژگی های خود را دارد. اگر سفر با خودروی شخصی را انتخاب می کنید از زمان استارت ماشین سفر شما آغاز می شود و کل مسیر جزء سفر به حساب می آید که لذت آن را چند برابر می کند. البته باید در نظر بگیرید که در این مورد می توان گفت ماشین شخصی خطرات خاص خود را دارد و شما در سفر به داخل و یا خارج از کشور با ماشین شخصی خود ممکن است کمی خسته شوید.

سفر با خودرو شخصی برای خانواده چهار نفره قطعا به صرفه در می آید، خصوصا در برخی مسیرها که جذابیت های جاده ای هم به آن افزوده می شود. یکی دیگر از محاسن سفر با خودرو در اینجاست که در مقصد هم برای رفتن به اماکن گردشگری نیاز به تاکسی گرفتن ندارید و ماشین شخصی شما همیشه مقابل هتل پارک است. دراین نوع سفر آزادی عمل شما بیشتر است؛ هر تایمی که علاقه دارید می توانید در مکان های تفریحی بمانید بدون آنکه عجله ای برای برگشت به هتل داشته باشد. سفر با وسیله نقلیه شخصی از نظر زمانی راحت تر است. برنامه ریزی آن دست خودتان است و در کنار استراحت تفریح هم صورت می گیرد.

از طرفی اگر بخواهید سفر شخصی را با سفر با تور مقایسه کنید، هر دو نوع سفر معایب و محاسن خود را دارد. سفر با تور یعنی برنامه ریزی! لیدر تور برنامه ها را ریخته و شما فقط استفاده می کنید. اگر به دنبال پیدا کردن افراد جدید برای دوستی و معاشرت هستید این نوع سفر را انتخاب کنید. البته باید در نظر بگیرید که یفر با تور فشرده است و باید شما خود را همراه جمع کنید.

یکی از محاسن سفر با تور گرفتن هتل و بلیط از طرف تور است. شما دیگر بعد از رسیدن به مقصد دغدغه پیدا کردن جا و هتل را ندارید. اگر تور لیدر خوبی داشته باشید سفر برای شما مفرح بخش خواهد بود. باید توجه داشته باشید که اگر به شما ساعتی خاص برای حاظر بودن اعلام می کنند باید سر ساعت بر سر اتوبوس باشید تا دیگران اذیت نشوند.

یکی دیگر از موارد هیجان انگیز برای سفر با تور رفتن به اماکن تفریحی است که شما تا به الان نرفته اید و حتی با خودرو شخصی هم پیدا نمی کنید.

سفر با تور برای خانواده 4 نفره در مقاصد دور شاید هزینه بر باشد اما یکی از مزیت های آن این است که قبل سفر هزینه را پرداخت می کنید و دیگر تا انتهای سفر دغدغه هزینه ندارید.

در این صورت سفر جمعی نکنید

اگر روحیه ضعیف و جمعی ندارید به هیچ عنوان به سمت سفر های دسته جمعی نروید. اگر عاشق ماجراجویی و هیجان هستید، اگر از تنهایی خود لذت می برید و اکثر اوقات دوست دارید تنها باشید به سمت سفر با تور نروید که هم خودتان اذیت می شوید و هم هم سفرهایتان!

اگر انسانی اجتماعی هستید و دوستان زیادی داری و علاقه مند به تقسیم هیجانات خود با دیگران هستید، با کمک کردن به دیگران حس آرامش می گیرید و اگر احساس می کنید تنها از پس بسیاری از امور بر نمی آیید حتما سفر با تور را در برنامه خود قرار دهید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد