پیش بینی بورس فردا از دریچه تابلو | آیا زمان ورود به بورس است؟ + فیلم

پیش بینی بورس فردا از دریچه تابلو | آیا زمان ورود به بورس است؟ + فیلم

در روز شنبه 15 مرداد 1401 شرایط در بورس متفاوت از روز‌های دیگر بود و به عنوان نمونه بعد از مدت‌ها شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در گفتگو با محمد رضوی کارشناس، تحلیلگر و تابلوخوان بازار سرمایه به بررسی وضعیت بازار از نگاه تابلو بازار پرداخته ایم. آیا زمان ورود به بورس است؟

به گزارش نبض بورس، محمد رضوی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با سایت نبض بورس گفت: روز شنبه بعد از حدود دو ماه تعداد نماد‌های سبز از تعداد نماد‌های قرمز پیشی گرفت. این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

او ادامه داد: روز شنبه با اینکه یک روز بین التعطیلین بود ارزش معاملات خرد رشد داشت و به 2600 میلیارد تومان رسید. منتظر هستیم که این ارزش معاملات خرد به بیش از 4 الی 5 هزار میلیارد تومان برسد تا بتوانیم بگوییم شرایط بازار تثبیت شده و بهبود یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: روز شنبه بیشترین ارزش معاملات به همراه بیشترین قدرت خریدار در خودرویی ها، بانکی ها، سرمایه گذاری ها، سیمان، کالا‌های فلزی، انبوه سازان و مواد محصولات دارویی بود. مشاهده می‌کنید که برجامی‌ها بیش از همه مورد توجه بودند.

رضوی اظهار داشت: در روز شنبه بعد از حدود دو ماه شاهد ورود پول حقیقی به بازار به میزان 180 میلیارد تومان بودیم که این را نیز به فال نیک می‌گیریم. بیشترین ورود پول حقیقی به گروه خودرو، بانک، کانه‌های فلزی و در رده‌های بعدی اطلاعات و ارتباطات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و سرمایه گذاری‌ها بودند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: صندوق‌های درآمد ثابت شاهد ورود پول بودند. قبل از تعطیلات یک اتفاق عادی است. بهتر است این ورود تبدیل به خروج شود تا بتوانیم بگوییم که اوضاع بازار بهبود پیدا کرده است.

او ادامه داد: سرانه خرید روز شنبه رشد چشمگیری داشت. سرانه خرید 18 میلیون و 200 هزار تومانی را شاهد بودیم که در یک ماه، 45 روز گذشته تقریبا بی سابقه بود.

رضوی افزود: روز شنبه شاهد بودیم که بعد از یک مدت که قدرت فروشندگان افت کرد، قدرت به سمت خریداران بازگشت. یعنی خریداران دست بالا را در بازار داشتند. این نیز نشانه بهبود بازار است.

وی اظهار داشت: 80 درصد بازار سبز و تعداد صف خرید‌ها از صف فروش‌ها پیشی گرفت و ارزش اردر‌های خرید از ارزش اردر‌های فروش بیشتر شد.

این تابلوخوان بازار سرمایه گفت: بیشترین خرید‌های درشت روز شنبه به ترتیب در استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه گذاری ها، بانک ها، خودرو و حمل و نقل اتفاق افتاد. بانک، خودرو و حمل و نقل گروه‌هایی هستند که از برجام مستقیما تاثیر می‌گیرند.

رضوی اظهار داشت: ظواهر و نشانه‌ها بهبود بازار را نشان می‌دهد، اما مولفه‌ها هنوز ورود را تایید نکرده اند که در کلیپ‌های گذشته راجع به آن‌ها صحبت کرده ایم. این اتفاقاتی که در حال رخ دادن هست، مثل قدرت خریدار، ورود پول حقیقی و ... باید چند روز ادامه دار باشد تا بتوانیم با راحتی ورود به بازار را تایید کنیم. این گونه که بازار روز شنبه نشان داد بازار به برجام خوشبین است. گروه‌های بانک، خودرو و حمل و نقل باید مورد توجه سهامداران باشد. این گروه‌ها می‌توانند در صورت بهبود شرایط در روز‌های معاملاتی آینده انشاالله سود‌های خوبی بدهند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد