چرا کارت بانکی مهاجرین افغان مسدود شد؟

چرا کارت بانکی مهاجرین افغان مسدود شد؟

درحالی از صبح روز پنج‌شنبه، کارت بانکی تعدادی از مهاجرین افغان به دلیل عدم اعلام کد اتباع به بانک، مسدود شد که از بانک‌های عامل خبر رسیده که یک ماه دیگر به این مشتریان مهلت داده شده است.

خبرگزاری تسنیم: درحالی از صبح روز پنج‌شنبه، کارت بانکی تعدادی از مهاجرین افغان به دلیل عدم اعلام کد اتباع به بانک، مسدود شد که از بانک‌های عامل خبر رسیده که یک ماه دیگر به این مشتریان مهلت داده شده است.

مسدود شدن کارت‌های بانکی مهاجرین افغان از صبح روز پنج‌شنبه باعث شد تا جمعی از این افراد مقابل شعب بانکی تجمع کنند و خواستار رسیدگی به وضعیت حساب بانکی‌شان شوند.

برخی از این افراد می گویند: بانک بدون اطلاع قبلی، کارت بانکی ما را باطل کرده است بی آنکه از قبل هشداری داده باشد! دغدغه اصلی این گروه وضعیت امرار معاش بعد از باطل شدن کارت‌های بانکی‌شان است.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از شبکه بانکی درباره چرایی ابطال کارت‌های بانکی مهاجرین بیانگر آن است که از روز پنج‌شنبه بانک های صادرات و تجارت در راستای سیاست‌های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت‌هایی شده‌اند که اطلاعات صاحبان آن کارت‌ها نزد شعب کامل نیست.

آنطور که مسيولان بانکی می گویند: اطلاع رسانی در این خصوص از یک سال و نیم قبل آغاز شده بود و بانک ها به مشتریان اتباع خارجی هشدار داده بودند که سریعتر نسبت به اعلام کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام کنند.

بعد از این اطلاع رسانی ها بیش از 80 درصد از مشتریان اتباع خارجی به شعب بانکی مراجعه کرده و کد اتباع خود را به بانک اعلام کرده‌اند ولی کارت بانکی 20 درصد باقی مانده که هنوز کد اتباع خود را به بانک اعلام نکرده اند در روز پنج‌شنبه غیرفعال شد.

البته ارايه خدمات بانکی به این افراد در شعب ادامه داشته ولی کارت بانکی آنها مسدود شده بود! اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که بانک های عامل یک ماه دیگر به این گروه از مشتریان بانکی فرصت داده‌اند تا کد اتباع خود را به بانک اعلام کنند و اگر بعد از این فرصت داده شده، اتباع خارجی کد اتباع خود را به بانک اعلام نکردند،‌کارت‌های بانکی آنها مجددا غیرفعال خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد