تثبیت سکه بالای قیمت حساس / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز دوم آذر

تثبیت سکه بالای قیمت حساس / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز دوم آذر

بازار طلا و سکه روز دوشنبه، همراه با گذر از مرز مهم خود، جهش چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته با افزایش میزان هیجانات در بین معامله‌‌‌گران که ناشی از روند مذاکرات بود، به قیمت 12میلیون و 580‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا و سکه روز دوشنبه، همراه با گذر از مرز مهم خود، جهش چشمگیری را تجربه کرد.

به طوری که هر سکه امامی روز گذشته با افزایش میزان هیجانات در بین معامله‌‌‌گران که ناشی از روند مذاکرات بود، به قیمت 12میلیون و 580‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

نا‌هماهنگی بین رشد نرخ دلار و سکه

به دلیل نا‌هماهنگی بین رشد نرخ دلار و سکه در بازار داخلی و شاخص قیمت مصرف‌کننده، احتمال می‌رود در ماه‌‌‌های آتی، تغییرات بنیادی در بازار ایجاد شود.

سرمایه‌گذاران از ابتدای سال در انتظار تحقق توافق هسته‌‌‌ای و برداشته‌شدن تحریم‌‌‌ها هستند که این امر باعث شده است بهای سکه و دلار از شاخص قیمت مصرف‌کننده عقب بماند.

بنابراین گفته می‌شود در صورتی که توافقی صورت نگیرد، سکه و دلار سعی خواهند کرد جاماندگی خود را جبران کنند.

عقبگرد اونس طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه ضمن گزارش تورم بالا و احتمال ابقای جرمی پاول برای دور آینده فدرال رزرو در (ساعت20) به 1818دلار کاهش یافت.

فتبه گه کارشناسان، عوامل بنیادین بازار طلا خوب به نظر می‌رسند؛ زیرا بازده واقعی منفی است، اما احتمالا سیاست پولی تحکیم می‌شود و قیمت طلا در بلندمدت کاهش پیدا می‌کند.

همچنین انتظارات فزاینده‌‌‌ای وجود دارد که آمریکا و چین برای پایین بردن قیمت نفت که یکی از بزرگ‌ترین عوامل تاثیرگذار بر انتظارات تورمی است، مداخله کنند.

این مساله روی روند قیمت طلا تاثیر گذاشته و رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

در هفته جاری معامله‌گران، انتصاب ريیس جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی جو بایدن و همچنین بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بخش‌‌‌هایی از اروپا و تاثیر احتمالی آن بر فعالیت اقتصادی را زیر نظر دارند.

مطالعه بیشتر: سکه تمام طرح جدید 12٫5 میلیون تومان شد/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/01
روند خوب عوامل بنیادین بازار طلا

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets در این باره گفت: در کوتاه مدت تا میان مدت، عوامل بنیادین بازار طلا خوب به نظر می رسند زیرا بازده واقعی منفی است

او افزود: اما احتمالا سیاست پولی تحکیم می‌شود و طلا در بلندمدت به قیمت پایین‌تری کاهش پیدا می‌کند.

همچنین انتظارات فزاینده‌ای وجود دارد که آمریکا و چین برای پایین بردن قیمت نفت که یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در انتظارات تورمی است، مداخله کنند و این مسيله روی روند قیمت طلا تاثیر گذاشته است و رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

واکنش به انتصاب ريیس بانک مرکزی آمریکا

موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه‌گذاران است، انتصاب ريیس جدید بانک مرکزی آمریکا از سوی جو بایدن، ريیس جمهور آمریکاست.

فعالان بازار همچنین بازگشت محدودیت‌های کرونایی در بخش‌هایی از اروپا و تاثیر احتمالی آن بر فعالیت اقتصادی را زیر نظر دارند.

مطالعه بیشتر: آخرین خبر از دلار 4200 تومانی/ پایان توزیع رانت ارزی

آخرین اخبار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد