شاخص کل پتانسیل صعود بیشتر را دارد

شاخص کل پتانسیل صعود بیشتر را دارد

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در صورت عبور شاخص کل از ناحیه یک میلیون و 440 هزار واحد به سمت بالا، این شاخص ظرفیت رشد تا محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد را خواهد داشت.

آقای وحید بلالی گفت: برای شاخص کل دو سناریو می‌توان در نظر داشت. اول آنکه این شاخص در واکنش به ناحیه یک میلیون و 420 هزار واحد یک بازگشت به بالا داشته و بعد خود را برای یک نوسان مثبت آماده کند.

در احتمال دوم شاخص کل تا محدوده‌های مورد اشاره بالا رفته و در صورت عبور نکردن از محدوده فوق (یک میلیون 440 هزار واحد) دوباره نوسانی و ریزشی شده و در این صورت می‌تواند تا محدوده یک میلیون 370 هزار واحد تا یک میلیون 400 هزار واحد اصلاح کرده و دوباره صعودی شود.

بلالی گفت : طبق تصویر زیر شاخص کل هم وزن توانسته به محدوده خط حمایتی واکنش مثبت داشته باشد. برای شاخص کل هم وزن نیز دو سناریو محتمل خواهد بود. یک نوسان مثبت 8 تا 23 درصدی و سپس درجا زدن و نفس گرفتن برای یک صعود دیگر و دیگری نوسان مثبت کمتر از 8 درصد و سپس یک اصلاح 10 تا 17 درصدی منفی و سپس نفس گرفتن برای صعود را می‌توان محتمل دانست.
نکته مهمی که باید مد نظر قرار داد، این است که نوسان مذکور در بازه زمانی ماهانه قابل بررسی بوده و احتمالا شامل گذر زمان خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد