عربستان به سهمیه تولید اوپک‌پلاس پایبند است

عربستان به سهمیه تولید اوپک‌پلاس پایبند است

ایلنا: وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که ریاض با وجود ناتوانی دیگر اعضای اوپک‌پلاس در عرضه کامل نفت خود، به سهمیه تولیدش پایبند است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری پلتس، عبدالعزیز بن‌سلمان روز دوشنبه (27 دی‌ماه) اظهار کرد که کشورش قصد ندارد فراتر از سهمیه‌ تولیدش در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ايتلاف اوپک‌پلاس)، نفت تولید کند تا کمبود عرضه دیگر اعضای این ايتلاف را جبران کند.

اوپک و متحدانش امیدوارند با تسهیل ماهانه کاهش عرضه به مقدار 400 هزار بشکه در روز، تولیدشان را تا اواخر سال 2022 به سطح پیش از همه‌گیری کرونا برسانند، اما به احتمال زیاد همه اعضای این ايتلاف نمی‌توانند تولیدشان را بیشتر از این افزایش دهند و به حداکثر سطح تولیدشان نزدیک شده‌اند.

بن‌سلمان در حاشیه کنفرانس دوبی گفت: در اوپک‌پلاس توافق کردیم و باید به توافق با همکاران و دوستانم احترام بگذارم.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در این کنفرانس گفت: اوپک‌پلاس باید از نبود محدودیت عرضه در بازار اطمینان حاصل کند تا ثبات قیمت‌ها حفظ شود.

وی افزود: با وجود اینکه دیگر تولیدکنندگان بزرگ قادر به عرضه کافی نفت نیستند، کشورهای اوپک‌پلاس همچنان تامین‌کننده مطمين هیدروکربن‌ها هستند.

پلتس برآورد کرد که 19 عضو اوپک‌پلاس که در توافق کاهش تولید مشارکت دارند، در ماه دسامبر 2021 حدود 620 هزار بشکه در روز پایین‌تر از سهمیه تصویب‌شده برای این ماه نفت تولید کردند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد