access_time
پشت بام متری چند؟

پشت بام متری چند؟

در برخی محلات تهران پشت بام‌ها فروخته می شود و ساخت و سازهای غیرقانونی شبانه صورت می‌گیرد. عضو شورای شهر می‌گوید: برخی از خانه‌ها در این محدوده سند ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماجرای پشت بام فروشی در تهران سال هاست که مطرح شده است و این موضوع در برخی از مناطق تهران پررنگ تر است.

هر چند مسيولان در دوره‌های قبل اعلام کردند با این موضوع برخورد می‌کنند اما همچنان مشکل به قوت خود باقی است.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در اینباره می‌گوید: تا حالا کوچه‌ای به نام و شماره هیچم شنیده‌اید؟ نه در اقصی نقاط کشور، بلکه در مرکز تهران؛ در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو، همسایه لویزان، مردمی که صدایشان شنیده نمی‌شود.

50 سال است مشکل ثبت و سند مسکونی مردم را حل نکرده‌ایم

وی با تاکید بر این که صدای مردم محله شمیران نو شنیده نمی شد، 62 درصد املاک مسکونی و تجاری این افراد قول نامه‌ای و تلاش‌های چند دهه‌ای ایشان برای ثبت و سنددار کردن خانه‌های فرسوده و ناپایدارشان به نتیجه می رسید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شمیران نو محله‌ای اصیل با مردمانی شریف است که مهد دلاورمردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی است و 170 شهید سرفراز دارد، اما به دلیل مشکلات انباشته و عقیم ماندن تلاش های مردم برای توسعه، بیشتر آنها به مناطق دیگر تهران مهاجرت کرده‌اند.

امانی تاکید کرد: 50 سال است مشکل ثبت و سند مسکونی مردم را حل نکرده‌ایم و همزمان اجازه تخریب و نوسازی نمی دهیم و مردم را مجبور می‌کنیم که از روی اضطرار خانه‌های خود را تخریب کنند و زمینه را برای سوء استفاده سوداگران و دلالان فراهم می‌کنیم.

یکی مالک پشت بام، دیگری مالک زیر پله و آن دیگری مالک زیرزمین است

وی تصریح کرد: از پشت بام‌فروشی و زیرزمین‌فروشی گرفته تا خانه های چندمالکی، یکی مالک پشت بام، دیگری مالک زیر پله و آن دیگری مالک زیرزمین است و برخی فروشندگان، پشت بام، راهرو، زمین و حیاط را جداگانه می فروشند.

در شمیران نو مالکان پشت بام خانه‌های خودرا واگذار می‌کنند

کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: در برخی از محلات تهران که زمین کم است روش های جدیدی مثل پشت بام فروشی ایجاد شده است و این کار در گلابدره و شمیران نو بیشتر انجام می شود.

وی ادامه داد: در شمیران نو مالکان پشت بام خانه های خودرا واگذار می کنند و شبانه ساخت و ساز انجام می شود و این روند ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: یک ساختمان 10 سال پیش یک طبقه بوده و الان چهار طبقه شده است و ساختمان‌هایی هستند که فاقد حداقل استانداردها و دوام ایمنی هستند.

وی با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: تراکم جمعیت در این محدوده ها زیاد است. ساخت و ساز در این محدوده های غیرقانونی است و شهرداری نواحی باید با این ساخت و سازهای برخورد کند.

در گرانترین منطقه تهران محله ای وجود دارد که پشت بام را متری 10 میلیون تومان می فروشند تا یک واحد فرسوده طبقاتی ایجاد کنند.

منبع: فارس

مطالعه بیشتر: اجاره خانه در محدوده لوکس تهران چند؟
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد