پیش‌بینی قیمت طلا امروز 4 اردیبهشت 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 4 اردیبهشت 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 11 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین در پایان معاملات این هفته فلز گرانبهای داخلی به کانال 9 میلیون تومانی رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 2 اردیبهشت با 9,900 تومان کاهش، یک میلیون و 11 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین در پایان معاملات این هفته فلز گرانبهای داخلی به کانال 9 میلیون تومانی رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار ایران طلا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و انس جهانی گران شد. پیش‌بینی می‌شود در هفته اول اردیبهشت ماه طلا مجددا گران شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: کاهش ارزش دلار در بازار داخلی بیشترین اثر را روی بازار سکه داشت. انواع سکه در هفته گذشته نزول قیمت را تجربه کردند. به عنوان مثال سکه امامی نزدیک به 700 هزار تومان از ارزش خود را طی 6 روز کاری از دست داد و در انتهای هفته روی عدد 10 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت 100 هزار تومان کمتر از روز چهارشنبه بود. سکه امامی در هفته گذشته بیش از 5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

برخی از تحلیلگران فنی باور دارند که ‌سکه در مرز 10 میلیون تومانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت. مرز10 میلیونی حمایت حساسی در بازار سکه است که از دی‌ماه 99 هرگز شکسته نشده است. شکست این مرز می‌تواند سرعت افت سکه را بیشتر کند. در هفته‌ای که گذشت، جدا از سکه امامی،‌نیم سکه وربع سکه نیز افت قیمت را تجربه کردند. نیم سکه نزدیک به 9 درصد کاهش قیمت را به ثبت رساند و ربع سکه بیشتر از 6 درصد از ارزش خود را از دست داد. علت افت بیشتر سکه‌های کوچک نسبت به سکه امامی،‌داشتن حباب قیمتی بالاتر بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد