چه کسی گفت شاخص کل به 8 میلیون واحد می‌رسد؟ + فیلم

چه کسی گفت شاخص کل به 8 میلیون واحد می‌رسد؟ + فیلم

در 6 اسفند 99 بود که معاون حقوقی سازمان بورس طی مصاحبه‌ای دوباره موضوع ادعای شخصی در مورد شاخص کل 8 میلیون واحدی را مطرح کرد و دوباره این موضوع به رسانه‌ها بازگشت. اما چه کسی در ابتدای سال جاری گفت که شاخص کل به 8 میلیون واحد خواهد رسید؟

در چند روز گذشته دوباره موضوع رشد شاخص کل و رسیدن آن به کانال 8 میلیون واحد مطرح شده است. موضوعی که از سوی جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس مطرح شده و دوباره به رسانه‌ها بازگشت.

به گزارش نبض بورس، جمالی طی مصاحبه‌ای که در مورخه 6 اسفند 99 داشت، گفت: مثلا شخصی ادعا داشت شاخص به 8 میلیون واحد خواهد رسید؛ بنابراین برخی از این افراد با ارايه اعداد و ارقام عجیب که بعضا به دلیل غیر متعارف بودن، مخاطب دارد و یا از طرفی برخی دیگر سیگنال را با کد و رمز در اختیار مردم می‌گذاشتند که مجرمانه است. گاهی کانال‌های vip تشکیل و از مردم پول دریافت می‌کردند که این یک نوع اقدام بزهکارانه بود.

چه کسی و چه زمانی گفت شاخص کل به 8 میلیون واحد می‌رسد؟

در فروردین ماه سال جاری بود که برنامه پایش در یکی از قسمت‌های خود مهمان تلفنی را داشت که وی را به عنوان


کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه معرفی کرد. مهناز صادقی که یکی از فعالان بورسی در فضای مجازی است و دارای کانال و صفحاتی در فضای مجازی می‌باشد، در این گفتگوی تلفنی بدون اعلام مبنای محاسبات و تنها با تکیه بر متغیری مهم به نام نرخ تورم، مدعی شد: شاخص بورس ایران برخلاف دیگر بورس‌ها متاثر از تورم بوده و متناسب با آن رشد می‌کند و به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تورم اجازه ریزش یا هر گونه اصلاح به بازار سهام ایران نمی‌دهد؛ بنابراین طی 2.5 سال آینده، شاخص از 8 میلیون واحد هم عبور خواهد کرد و حتی اهداف بالاتری را  خواهد دید.

وی در واکنش به تعجب مجری برنامه از این پیش بینی، توضیح داد: ممکن است باور این عدد برای عده ایی راحت نباشد، ولی زمانی که شاخص حدود 150 هزار واحد بود، پیش بینی کرده بودم به 400 تا 500 هزار واحد خواهد رسید. آن زمان هم دوستان باور نکردند، اما شد.

مهناز صادقی کیست؟

آن گونه که در سایت‌های مختلف عنوان شده است مهناز صادقی متولد سال 1360 در یکی از شهرستان‌های کوچک از استان‌های شمال غربی کشور است. وی در 18 سالگی ازدواج کرده و بعد از ازدواج مدرک دیپلم خود را دریافت نموده است. سپس در دانشگاه پیام‌نور شهر محل سکونت خود مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی  را اخذ کرده است.

صادقی از سال 1396 شروع به فعالیت در بورس کرد و مدرک تحلیلگری از سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان خود دارد. گفته می‌شود که وی هیچ سابقه کاری در نهاد‌های مالی مورد تایید سازمان بورس ندارد و هیچ کدام از گواهینامه‌های فعالیت حرفه‌ای را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نکرده است. وی تنها با اتکا به مدرک تحلیلگری از سازمان فنی و حرفه‌ای خود را تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه می‌نامد و مدعی است هزاران دانشجو تربیت کرده است، زمانی که سوال شد در کدام موسسه به عنوان مدرس فعالیت کرده است نام آن موسسه را به خاطر نداشت.

نحوه معرفی وی به عموم مردم با یک مصاحبه با روزنامه وطن امروز در 24 اسفند 98 آغاز شد و سپس در فروردین ماه سال بعد و با حضور تلفنی در برنامه پایش و ادعای عجیب شاخص 8 میلیون واحدی بر سر زبان‌ها افتاد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد