پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 11 فروردین 1400/ بورس مثبت می‌شود؟

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 11 فروردین 1400/ بورس مثبت می‌شود؟

امروز 10 فروردین 1400 شاخص کل حالت نوسانی داشت و بعد از یک نزول، یک صعود را تجربه کرد، اما در نهایت در بازه قرمز رنگ به کار خود پایان داد. آیا بورس مثبت خواهد شد؟ آیا کانال 1.3 میلیون واحدی فردا از دست خواهد رفت؟

به گزارش نبض بورس، امروز 10 فروردین 1400 شاخص کل حالت نوسانی را داشت و پس از آن که در دقایق ابتدایی با افت 4 هزار واحدی رو به رو شد با نزدیک شدن به بازگشایی غول‌های بانکی و نماد خودرو اوضاع بازار بهتر شد و تقاضا افزایش یافت و این افت 4 هزار واحدی جبران شد.  

با بازگشایی نماد‌های بانکی و خودرو و صف فروش نشینی عجیب این نماد‌های بزرگ بازار از عطش تقاضا کاسته شد و به عرضه‌ها افزوده شد و در نهایت شاخص کل با کاهش 2059 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 304 هزار و 827 واحدی آرام گرفت.

برخلاف شاخص کل، شاخص کل هموزن که به نوعی نشان دهنده عملکرد نماد‌ها کوچک است، سبز بسته شد. شاخص کل هموزن توانست امروز با رشد 287 واحدی خود را به سطح 442 هزار و 828 واحد برساند.  

همچنین در پایان بازار امروز از 650 نماد حاضر، 61 نماد (9 درصد) در صف خرید و 310 نماد (48 درصد) در صف فروش بودند.  

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در 510 هزار و 885 نوبت معاملاتی، 4 میلیارد و 757 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 52 هزار و 331 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

به مانند روز‌های گذشته امروز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و میزان این خروج 25.8 میلیارد تومان بود.

 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: با توجه به رشد نسبی بازار سرمایه در انتهای سال گذشته و روز اول سال جاری شاهد اصلاح نسبی قمیت‌ها در چند روز اخیر بودیم. وی افزود: علی رغم آن که سمت عرضه بازار تضعیف شده است و فروشنده زیادی در بازار نیست، اما به نظر خریداران نیز تمایل به خرید در قیمت‌های پایین‌تر دارند که می‌تواند سبب اصلاح قیمت‌ها در یک یا دو روز کاری آینده شود.

این تحلیلگر ادامه داد: از طرفی با انتشار گزارش‌های ماهانه، برخی از نماد‌ها در روز‌های گذشته با استقبال بازار مواجه شدند که نشان می‌دهد بازار به صورت نسبی از هیجانات مثبت و منفی ماه‌های اخیر عبور کرده است و به گزارشات شرکت‌ها وزن بیشتری می‌دهد و سمت و سوی تحلیلی به خود گرفته است و امید می‌رود نماد‌هایی که ارزندگی بیشتری برخوردار هستند مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و بازار در اغلب مواقع شاهد تعادل و نه مثبت یا منفی کامل باشد.

آیا کانال 1.3 میلیون واحدی از دست خواهد رفت؟

این پرسشی است که مخاطبان سایت نبض بورس به آن پاسخ دادند و در نظرسنجی با همین عنوان شرکت کردند. تا لحظه نگارش این متن 40 درصد اعلام کردند که این کانال فردا از دست خواهد رفت و 60 درصد نیز گفته اند که شاخص کل می‌تواند همچنان بالای کانال 1.3 میلیون واحدی باقی بماند.  

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد