قیمت مسکن در اصفهان / مناطق ارزان اصفهان کدامند؟

قیمت مسکن در اصفهان / مناطق ارزان اصفهان کدامند؟

با توجه به قیمت مسکن در اصفهان، فهرستی از متوسط قیمت خرید آپارتمان مسکونی در برخی از مناطق به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار در ده روز گذشته، متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در برخی از مناطق اصفهان و حومه به دست آمده است.

بر اساس داده‌های موجود در جدول زیر، شهر جدید فولادشهر در حومه اصفهان با متوسط قیمت شش میلیون تومان از ارزان‌ترین مناطق اصفهان برای خرید خانه است. در کنار آن محله بهارستان و شهر شاهین شهر با متوسط قیمت هر متر 10 میلیون تومان از دیگر مناطق ارزان اصفهان هستند.

قیمت هر متر خانه در منطقه ملک شهر 14 میلیون تومان و در محلات اشراق و خانه اصفهان حدود 18 میلیون تومان ثبت شده است.

با توجه به آگهی‌های ثبت شده در نیازمندی‌های دیوار متوسط محلات تالار و جابر انصاری در شهر اصفهان با متوسط قیمت هر متر مربع خانه 22 میلیون تومان در کنار محله بزرگمهر با قیمت 26.6 میلیون تومان از مناطق گران قیتم اصفهان هستند.

در جدول زیر متوسط قیمت خرید آپارتمان در برخی از مناطق شهر اصفهان و حومه را مشاهده می‌کنید.

جزيیاتی از وام مسکن «فرزندآوری» / چه کسانی مشمول می‌شوند؟

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی از بیش از یک میلیون متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن تاکنون تنها هفت هزار نفر موفق به دریافت وام شده‌اند و بقیه به دلیل سخت‌گیری‌های بانکی در صف انتظار هستند. با این حال همچنان برنامه‌های واگذاری وام وجود دارد، از جمله وام مسکن فرزندآوری. اما این وام به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بر اساس جزءهای 1 و 2 بند «ه» و جز 1 بند «و» تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه کل کشور در سال 1400 بانک‌ها مکلف هستند در همه شهرها به خانوارهایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌شوند و فاقد مسکن هستند، وام ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) پرداخت کنند. این وام که از آن به عنوان وام مشوق فرزندآوری یاد می‌شود، در همه شهرها 150 میلیون تومان، قرض‌الحسنه (کارمزد 4 درصدی) و با بازپرداخت 20 ساله است. بنابراین رقم اقساط آن 908 هزار تومان خواهد بود.

مطالعه بیشتر: جزيیاتی از وام مسکن «فرزندآوری» / چه کسانی مشمول می‌شوند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد