«مشترک پارس»، «کاریزما» و «سپهر اندیشه نوین» بهترین قرمزها!

«مشترک پارس»، «کاریزما» و «سپهر اندیشه نوین» بهترین قرمزها!

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به 26 آذر آبان به کام اهالی این صندوق‌ها نبود و شاهد خروج 63 میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها بودیم!

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارايه شده است.

آخرین روز معاملات این صندوق‌ها را مشاهده می‌کنید.

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به 26 آذر آبان به کام اهالی این صندوق‌ها نبود و شاهد خروج 63 میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها بودیم!

بر اساس این گزارش، مجموع ارزش این 21 صندوق به 2 هزار و 250 میلیارد تومان بالغ شد.

کوچه مختلط‌ها نیز قرمز بود

باید اشاره شود در همین ابتدا که در بخش مختلط‌ها نیز تمام صندوق‌ها لباسی کامل قرمز را بر تن داشتند.

بر همین اساس، صندوق «مشترک پارس» با 1.4 درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان آبان" و صندوق «مختلط کاریزما» با 1.47 درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان کاریزما" و صندوق «سپهر اندیشه نوین» با 1.62 درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" توانستند که صدرنشین هفتگی لقب بگیرند.

اما از آن سوی جدول و در بخش عملکرد منفی‌ها نیز می‌توان به صندوق‌هایی نظیر، صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 4.96 درصد تحت مدیریت "سبدگردان مفید" و صندوق «توسعه پست بانک» با 4.69 درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" و صندوق «تجربه ایرانیان» با 3.76 درصد تحت مدیریت "کارگزاری بانک آینده" اشاره داشت که وضعیت مطلوبی را در این هفته از خود برجای نگذاشتند.

عملکرد ماهانه نیز سرخی را کامل کرد

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که عملکرد ماهانه تمامی صندوق‌های سرخ بود.

در بالای جدول و شاید بهتر بگوییم کمترین منفی‌هایی که صندوق‌ها متحمل شدند عبارت‌اند از صندوق «زیتون نماد پایا» با 2.08 درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه گذاری ترنج" و صندوق «سپهر اندیشه نوین» با 1.62 درصد منفی تحت مدیریت "تامین سرمایه نوین" و صندوق «مختلط کاریزما» با 1.47 درصد منفی اما؛ از بخش انتهایی جدول نیز می‌توان اشاره‌ای به نام صندوق‌هایی همچون، صندوق «ارمغان یکم ملل» با 9.72 درصد منفی تحت مدیریت "سبدگردان پاداش سرمایه"، صندوق «مشترک نو اندیشان» با 9.01 درصد منفی تحت مدیریت "کارگزاری نواندیشان بازارسرمایه" و صندوق «نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد» با 4.97.78 درصد منفی تحت مدیریت "مشاور سرمایه کذاری ارزش پرداز آریان" اشاره داشت.

کارگزاری بانک صنعت و معدن به قعر منفی‌های 3 ماهه آمد

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با 8.56 درصد تحت مدیریت "سبدگردان مفید" داشته و پس‌ازآن صندوق «مشترک نو اندیشان» با 4.3 درصد قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز به صندوق «مشترک کوثر» تحت مدیریت "کارگزاری بانک صنعت و معدن" با منفی 9.38 درصد عملکرد رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد