تحلیل تکنیکال و بنیادی وبصادر | قیمت چه روندی را طی خواهدکرد؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی وبصادر | قیمت چه روندی را طی خواهدکرد؟

وبصادر در هفته جاری بسیار خوب ظاهر شد و معاملات این نماد تا حدودی توانست موجب سبزپوشی گروه بانکی ها شود. وبصادر در روزهای آینده بورس چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش نبض بورس، وبصادر امروز 9 تیر 1400 معاملات کم نوسان و تا حدودی منفی را پشت سر گذاشت بطوری که در پایان با معامله بیش از 115 میلیون برگه سهم و پایانی 1 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی وبصادر | عملکرد خوب وبصادر در بهار

وبصادر در خرداد ماه 2,875 میلیارد تومان از تسهیلات درآمد داشته که نسبت به ماه گذشته آن 25 درصد رشد داشته و نسبت به میانگین ماهانه سال 99 حدود 33 درصد رشد داشته است. درآمد بانک از تسهیلات اعطایی در فصل بهار 7,477 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد رشد داشته است. این در حالی است که بانک در خرداد ماه حدود 2,700 میلیارد تومان سود بابت سپرده‌ها پرداخت کرده که نسبت به اردیبهشت ماه 11 درصد رشد داشته و نسبت به میانگین ماهانه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
بانک صادرات در فصل بهار مجموعا 6,940 میلیارد تومان بابت تسهیلات سود پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد رشد داشته است.

 
 تراز عملیات بانکداری وبصادر عملکرد خوبی در اردیبهشت نداشته است که این ماه تا حدودی بهتر ظاهر شد و در نهایت توانست فصل بهار را با 537 میلیارد تومان مثبت به پایان برساند.
 
بیشتر بخوانید:
  • از بزرگان بورس چه خبر؟ | افزایش سرمایه غول فولادی ثبت شد
تحلیل تکنیکال وبصادر | روند چگونه خواهد بود؟

وبصادر از تابستان سال گذشته درون یک کانال نزولی در حال اصلاح بوده  که هر بار قیمت به کف کانال نزولی می‌رسیده است با افزایش تقاضا از سوی خریداران قیمت به سمت بالا برگشته است.

در چند هفته اخیر یک بار دیگر نیز وبصادر به کف کانال نزولی رسیده بود و باز از همین ناحیه که بسیار نزدیک به حمایت هندسی سهم بر روی 155 تومان بود برگشته است. اما اکنون قیمت به تارگت خود در سقف کانال نزولی روی 255 تومان بسیار نزدیک شده است و باید اندکی احتیاط کرد. اما در صورت عبور از کانال نزولی می‌توان به روند صعودی قیمت بسیار امیدوار شد.

روند صعودی در اندیکاتور RSI امروز دچار شکست شده است و این نکته با توجه به نزدیک شدن قیمت به تارگت اولیه باید بیشتر مد نظر باشد و شاید بعد از اندکی استراحت و اصلاح روند صعودی ادامه پیدا کند.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد