دهمین روز سرخ‌پوشی شاخص کل بورس

دهمین روز سرخ‌پوشی شاخص کل بورس

دیروز برای دهمین بار متوالی شاهد افت نماگرهای بازار سهام هستیم. در این بین به‌رغم ارزندگی بسیاری از نمادها بر اساس فاکتورهای بنیادی، شاهد عرضه‌ها و تشکیل صف فروش...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، به بیان دیگر بورس دچار بی‌واکنشی به بسیاری از محرک‌های رشد شده است. به هر حال در جریان دادوستدهای بورسی بیش از 9700 واحد (79/ 0 درصد) دیگر از ارتفاع شاخص کل کاسته شد، که افت نمادهای اثرگذاری چون «فولاد»، «فملی» و «فارس» روند نزولی شاخص را شدت داد.

این سه نماد در مجموع 3400 واحد شاخص را عقب‌تر بردند. از طرفی نمادهای کوچک‌تر نیز روند متفاوت‌تری از بزرگان نداشتند و در کنار شرکت‌های بزرگ‌تر شاخص هم‌وزن را 19/ 0 درصد پایین‌تر بردند. در بازار فرابورس نیز همچنان شاهد افت نماگر اصلی هستیم، به طوری که شاخص کل این بازار حدود 80 واحد دیگر از ارتفاع خود را از دست داد. دیروز گرچه ارزش دادوستدهای خرد بیش از روز شنبه بود، اما به این معنا نیست که رکود جای خود را به رونق داده است. همچنان فعالان و کارشناسان نسبت به فضای رکودی بازار ابراز نگرانی می‌کنند. بر این اساس ارزش معاملات خرد بورس دیروز 1218 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد فرابورس 337 میلیارد تومان رقم خورد. در این بین همچنان شاهد خریدهای مثبت سهامداران حقوقی‌ در مقابل فروش حقیقی‌ها هستیم به طوری که دیروز این دسته از سهامداران خالص خرید 366 میلیارد تومانی را رقم زدند و حقیقی‌ها برای سی‌و پنجمین روز متوالی فروشنده ماندند. سهام دو گروه «بانکی و کانه‌های فلزی» در صدر خرید حقوقی‌ها  قرار داشتند. در مقابل نمادهای «غذایی» بیشتر مورد توجه سهامداران خرد قرار گرفتند.

بورس یکشنبه از دریچه آمار

در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت 79/ 0 درصدی همراه شد، از 327 نماد معامله شده، قیمت پایانی 16 سهم (5درصد) مثبت بود و در مقابل 178 سهم (54 درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار تنها یک نماد (3/ 0 درصد) «غبشهر» صف خریدی به ارزش 7/ 6 میلیارد تومان تشکیل داد، اما در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش سنگین در 281 نماد بورسی (86 درصد) به ارزش 2954 میلیارد تومان بودیم.   در فرابورس ایران نیز در روزی که آیفکس افت 45/ 0 درصدی را ثبت کرد، 128 نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی 10 سهم (7 درصد) مثبت و 80 سهم (5/ 62 درصد) منفی بود. در این بازار 2 نماد (5/ 1 درصد) صف خریدی به ارزش 60 میلیارد تومان تشکیل دادند اما 106 نماد (83 درصد) نیز با صف فروشی به ارزش 1077 میلیارد تومان مواجه شدند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد