10 خبر مهم برای سهامداران / پیش از شروع هفته این اخبار را بخوانید

10 خبر مهم برای سهامداران / پیش از شروع هفته این اخبار را بخوانید

بازار سهام به مانند دیگر بازارها هفته گذشته را با یک روند منفی پشت سر گذاشت، با این حال برخی فعالان بازار امیدوار هستند که در دو هفته پایانی سال، شاخص بازار سهام کمی بهبود پیدا کند. آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام به مانند دیگر بازارها هفته گذشته را با یک روند منفی پشت سر گذاشت، با این حال برخی فعالان بازار امیدوار هستند که در دو هفته پایانی سال، شاخص بازار سهام کمی بهبود پیدا کند. آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام دارند؟

ـ در آخرین روز هفته،‌ دلار 330 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 24 هزار و 970 تومان رسید. نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز جمعه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز تغییری نداشت و قیمت دلار در رقم 24 هزار و 660 تومان ثابت ماند. هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی نیز در آخرین روز معاملاتی بازار طلا 10‌میلیون و 530 هزار تومان فروخته شد که کاهش 400 هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

ـ چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (14 اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس با اشاره به کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی از یکم فوریه (13 بهمن‌ماه) به مدت دو ماه، ضمن تشکر از این کشور بر حمایت از ثبات بازار نفت تاکید کردند.

ـ محمدعلی دهقان دهنوی، مدیر عامل سازمان بورس با بیان اینکه در هفته پیش رو به سهامداران خرد یک نماد را معرفی خواهیم کرد که مبلغش یک ریال است، گفت: آن چیز که در رابطه با بورس مهم است و ما آن را همیشه به سهامداران می‌گوییم دیدگاهشان باید بلند مدت باشد، بازار سرمایه را باید به سمت آرامش سوق دهیم.

ـ هرچند دیروز عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مدعی شد آمریکا با آزادسازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده اما ساعاتی بعد این خبر تکذیب شد.

ـ ريیس کل بانک مرکزی گفت: با اقداماتی که بانک مرکزی در مدیریت بین بانکی، خصوصا، استفاده ازعملیات ریپو، انجام داد، میانگین نرخ سود بین بانکی به 19/7درصد کاهش یافت. بانک مرکزى براى پرهیز از افزایش نرخ سود به دنبال اجرا و نظارت بر محدودیت رشد ترازنامه بانک‌ها است.

ـ در فصل پاییز رشد اقتصادی کشور، به مثبت 0٫8 درصد و رشد اقتصادی بدون نفت به مثبت 0.2 درصد رسیده است. بر اساس آخرین اطلاعات و محاسبات صورت گرفته در فصل پاییز، رشد گروه کشاورزی به مثبت 5.5 درصد، گروه صنایع و معادن به مثبت 3.7 و گروه خدمات به منفی 1.8 رسیده است.

ـ ريیس دفتر ريیس‌جمهوری با بیان اینکه چه تحریم باشد چه نباشد، با دو لایحه FATF ارتباط خاصی پیدا نمی‌کند، گفت: تصویب این لوایح موجب کم شدن بار فشار مالی و ارزانتر شدن هزینه تعاملات تجاری با کشورهای خارجی می‌شود.

ـ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضع این کشور را درباره عقب نشینی آلمان، فرانسه و انگلیس از پیگیری پیش نویس قطعنامه ای که به دنبال تصویب آن علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بودند، اعلام کرد.

ـ سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتفی شد.

ـ نوشابه گازدار 101 درصد، سیب 103 درصد، کدو سبز 106 درصد، لیموترش 108 درصد،لوبیا قرمز 110 درصد، کره 113 درصد، تخم مرغ 117 درصد، خامه 123 درصد، نخود 124 درصد، روغن جامد 139 درصد، برنج خارجی 140 درصد، لپه 143 درصد، هویج 153 درصد، عدس 156 درصد، پرتقال 171 درصد،موز 193 درصد و خیار 197 درصد تورم نقطه به نقطه داشته‌اند. در واقع یک سوم از 53 قلم کالای مورد بررسی مرکز آمار ایران در بهمن ماه امسال تورم سه رقمی داشته‌اند. اما نکته جالب اینکه در دوره‌ای که یک سوم اقلام خوراکی تورم سه رقمی داشتند، پیاز در بهمن امسال نسبت به بهمن ماه پارسال 18 درصد ارزان شده است.

مطالعه بیشتر: 10 پیش‌بینی از آینده بازارها و بورس / بازار سهام رونق می‌گیرد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد