سنگ پای طلایی، مفت چنگ شوینده ها

سنگ پای طلایی، مفت چنگ شوینده ها

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سنگ پای طلایی وسط تشت پر از کف و...

به گزارش بورس نیوز، شاید سیاست گذاران فراموش کرده باشند؛ ولی ما هم یادمان هست و هم مدرک مستند داریم که اوایل سال، هر روز یکی از سمت پاستور و میرداماد و باب همایون و بهارستان و... مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می کرد و رسانه های ملی هم این دعوت ها را بزک کرده، به خورد مردم می دادند! حالا همین دوستان مثلا رسانه ای، آنچنان سرمایه گذاران در بورس را به سخره می گیرند که شک می کنیم اگر اینها رسانه معاند نیستند، پس چه هستند؟ سرمایه گذاران در بورس، اجنبی نبودند؛ میلیون ها نفر از اقصی نقاط ایران بودند که از برکت جیب های ولو کوچک شان، کیسه گشاد آقایان پر شد! کاش برای بستن دهان منافقان هم، چیزی وجود داشت.

 

مزیت عمر کوتاه مدیران 

 

از مزایای تغییرات مکرر مدیریتی در شرکت های بزرگ هم این است که گاهی شرکت های زیرمجموعه، زیر آبی می روند و تا مدیر بالا سری، بخواهد پیگیری کند، عمر مدیریتش به سر آمده و پرونده بایگانی خواهد شد! مثلا یکی از کارگزاری های بورسی که امسال خوب سودی هم محقق کرده، گویا با شکایت سهامدار عمده به دلیل معامله با اشخاص وابسته مواجه شده؛ اما هنوز پاکت شکوايیه را نگشوده اند، خبر رسیده که مدیرعامل شرکت سهامدار عمده عوض شده و بعد هم تا مدیر جدید معرفی شده و شروع به کار کند و... موضوع کلا فراموش شده!

 

مدیریت خارق العاده در شرکت بسیار شناور بازار

 

وقتی از شناوری سهم صحبت می کنیم، گاهی یادمان می رود که همانطور که شناوری پایین سهم دردسر دارد، شناوری زیادی هم تبعات دارد. در یکی از شرکت های بازار که سهام بین صدها سهامدار، خرد شده و سهامدار عمده ای وجود نداشته، بعضی دوستان زرنگ بوده و کمی سهم(حدود 15 درصد) جمع کرده و مدیریت شرکت را به دست گرفته اند. ولی شیوه مدیریت شان فوق العاده بوده؛ بطوری که نه فقط سهم شان نوسان های عجیب و غریب داشته و بعضی سهامداران، سود تپلی به جیب زده اند، بلکه جیب خودشان را هم حسابی پر کرده اند. مثلا اعضای هیات مدیره، املاک خودشان را سوبله به شرکت فروخته اند! ناظر را صدا نکنید که دنبال ظن دستکاری و توقف نماد، یک جایی سرش گرم است.

 

سنگ پای طلایی، مفت چنگ شوینده ها 


و اما سنگ پای طلایی امروز هم می رسد به دوستان در انجمن شوینده! فرموده اند محصولات شوینده تا پایان ماه رمضان گران نخواهد شد! نتیجه گیری با شما، فقط یادآوری میکنیم که همین دوستان آن روزهایی که دلار شیب صعودی داشت، افزایش نرخ 40 درصدی دادند و دلیلش را هم رشد نرخ ارز مطرح کردند. حالا دلار پایین آمده، ارزان که نمی کنند هیچ، مژده می دهند که دو ماهی گران نخواهند کرد...

 

از کرامات ما این است...


یکی از کرامات کشور ما هم این است که بعضی آقایون چیزی را می بینند که مردم عادی نمی بینند؛ بعضی آقایون هم چیزی را که همه می بینند، نمی بینند! مثلا عوام همه جا صف می بینند، بعد بعضی آقایون می پرسند کدام صف؟ ما که ندیدیم. صف روغن و مرغ و تخم مرغ اگر منظورتان بوده که فیک است! (شاید هم توطيه جدید دشمن، صف نمایی است) بعد همین آقایون که صف های عریض و طویل گوشه و کنار خیابان ها را نمی بینند، گاهی سطحی ترین اتفاقات در پیاده رو ها و کوچه های بن بست اجنبی ها را هم می بینند! اگر معجزه نیست، پس چیست؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد