شاید اکنون بهترین فرصت برای خرید بیت‌کوین باشد!

شاید اکنون بهترین فرصت برای خرید بیت‌کوین باشد!

بر اساس پیش‌بینی برخی از تحلیلگران، کاهش تورم و نرم‌تر شدن موضع بانک‌های مرکزی دو عامل تعیین‌کننده‌ای هستند که باعث...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ بازار کریپتو و بازیگران اصلی آن هم‌اکنون در حال مبارزه برای خروج قیمت ارزهای دیجیتال از محدوده‌‌ای هستند که مدتی است در آن تثبیت شده است. با وجود این، با توجه به شرایط کنونی ‌بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران هم‌چنان امیدوارانه در انتظار بازگشت قریب‌الوقوع روند بازار هستند. زمستان کریپتو بیش‌تر از حد انتظار طولانی شده است. وقوع فجایعی مانند فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس نیز به وخیم‌تر شدن اوضاع دامن زده است.

در میان تمام این مسايل، برخی از تحلیلگران و معامله‌گران در بازار کریپتو با اطمینان معتقدند که بازار نزولی کریپتو ظرف چند ماه آینده به پایان خواهد رسید. نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ی مالی دیویر گروپ یکی از این افراد است. وی معتقد است، دو عامل تعیین‌کننده برای پایان دادن به زمستان طولانی کریپتو «تورم» و «سیاست‌های پولی» هستند که در آینده‌ی نزدیک به نفع بازار کریپتو تغییر خواهند کرد.

نایجل گرین پیش‌بینی می‌کند، به محض این‌که تورم شروع به کاهش کند و بانک‌های مرکزی نیز از اتخاذ سیاست‌های پولی سختگیرانه دست بردارند، قیمت بیت کوین (BTC) و سایر دارایی‌های دیجیتال شروع به افزایش خواهد کرد.

به اعتقاد گرین، قیمت کنونی بیت کوین برای سرمایه‌گذاران بلندمدت بسیار جذاب است و همین مسيله اعتماد را به بازار کریپتو بازگردانده است. وی معتقد است، کاهش قیمت‌ها در حال حاضر از نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران به عنوان فرصتی برای خرید تلقی می‌شود.

پس از انتشار نتایج نشست اخیر کمیته‌ی بازار آزاد فدرال، قیمت بیت کوین عملکرد بهتری از خود نشان داده است. بر اساس این گزارش‌، به نظر می‌رسد موضع فدرال رزرو اندکی ملایم‌تر شده و هم‌چنین احتمال دارد در آینده‌ی نزدیک نرخ‌های بهره به تدریج کاهش یابند. به اعتقاد تحلیلگران بازار، هم‌اکنون بهترین فرصت برای خرید و انباشت بیت کوین است و ممکن است سرمایه‌گذاران در آینده چنین فرصتی را در اختیار نداشته باشند؛ زیرا تنها دو سال تا هاوینگ بعدی بیت کوین و کمیاب‌تر شدن آن باقی مانده است.

بیت کوین با 1.79 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,243 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 1.33 درصد افزایش یافته است. ولی ارزش کل بازار بیت کوین با 1.83 درصد کاهش هم‌اکنون به 312,228,895,445 دلار رسیده است. از سویی دیگر، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین 33.63 درصد افزایش یافته و در حال حاضر، 25,079,223,767 دلار است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد