روزهای پایانی معاملات طلا / آخرین قیمت طلا پیش از امروز 9 دی

روزهای پایانی معاملات طلا / آخرین قیمت طلا پیش از امروز 9 دی

طی دو روز گذاشته قیمت طلا با کاهش همراه بود اما در سومین روز تغییر مسیر داد و در پی افزایش اونس جهانی قیمت طلای داخلی نیز اندکی گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه با افزایش شواهدی مبنی بر اینکه امیکرون چندان تهدید بزرگی برای اقتصاد جهانی محسوب نمی‌شود و با وجود اینکه تا حدودی تقاضا برای دارایی‌‌‌های امن بهبود یافته است، ولی نگرانی‌هایی در بین سرمایه‌گذاران دیده می‌شود که به موجب آن روند اونس طلا در معاملات بازار جهانی مسیر مشخصی را طی نمی‌‌‌کند و نوسانات کاهشی دارد.

به این ترتیب، روز چهارشنبه اونس طلا تا سطح 1789 دلار نیز افت کرد اما درادامه معاملات تا ساعت 19:30 به وقت تهران به 1800 دلار رسید. عدم‌اطمینان باقی‌مانده در مورد امیکرون تا حدودی تقاضای دارایی‌‌‌های امن را متلاطم کرده، اما نگرانی‌ها در مورد تهدید فعالیت‌‌‌های اقتصادی و بازگشایی در حال کاهش است. گفته می‌شود سرمایه‌گذاران انتظار دارند که این روند ادامه داشته باشد.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت سکه بعد از مذاکرات / قیمت سکه کاهش می‌یابد؟

اقتصاد آنلانی نوشت:

اعلام خبر بررسی طرح مالیات سوداگران ارز، طلا، سکه و مسکن(مالیات بر عایدی سرمایه) در صحن علنی مجلس نیز بر بازار تاثیر گذاشت.

از طرف دیگر، گفته شده که از سیزدهم دی قانون دايمی مالیات بر ارزش افزوده، اجرایی و عملیاتی می‌شود. اما معاون سازمان امور مالیاتی، تاکید کرده است که خریداران طلا و جواهر باید توجه داشته باشند که در مراجعه به طلا فروشان، صرفا 9 درصد اجرت، سود و کارمزد را باید پرداخت کنند و این موضوع به نفع مردم و خریداران است.

قیمت طلا و سکه 8 دی ماه 1400

بر این اساس و طبق اعلام اتحادیه طلا تا این ساعت از معاملات، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، 13میلیون و 20هزارتومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، 12میلیون و 700هزارتومان، نیم سکه، 6میلیون و 780هزارتومان، ربع سکه، 3میلیون و 800 هزارتومان و سکه یک گرمی 2میلیون و 300هزارتومان معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر: طلا از سومین روز کاهشی خود جا ماند/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/10/08
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد