پیش‌بینی قیمت طلا امروز 28 تیر + آخرین قیمت طلا پیش از امروز

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 28 تیر + آخرین قیمت طلا پیش از امروز

در بازار یکشنبه انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا 18 عیار به دنبال ثبات نرخ ارز در صرافی ملی و با وجود افزایش نسبی نرخ ارز در بازار آزاد، کاهش یافت و به قیمت یک میلیون و 49 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تحت تاثیر نرخ ارز و انس جهانی است از آنجایی که تعطیلی بازارهای داخلی داد و ستد را کاهش داده است و نرخ دلار در صرافی برای روز سوم ثابت ماند، باید منتظر ماند که فردا با بازگشایی بازارهای جهانی حرکت انس طلا در چه مسیری است.

با افزایش فشارهای تورمی به سطح بی سابقه ، بسیاری از تحلیلگران همچنان شاهد حمایت بیشتر از طلا هستند. علیرغم تهدیدهای پیش رو ، فدرال رزرو همچنان تورم بالاتر را موقت اعلام کرده و انتظار دارد موضع سیاست پولی فوق العاده تطبیقی ​​خود را برای آینده قابل پیش بینی حفظ کند.

آدریان دی، ريیس Adrian Day Asset Management، گفت که همچنان نظر صعودی را در برابر طلا باقی مانده زیرا این فلز گران‌بها همچنان یک دارایی جذاب است زیرا بانک‌های مرکزی در سراسر جهان اعتبار خود را در بازارهای مالی از دست می‌دهند.

او گفت:«بیشتر و بیشتر سرمایه‌گذاران به فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی اعتماد ندارند و آنها می‌فهمند که تورم قوی‌تر و پایدارتر از آنچه فدرال رزرو اعلام کرده بود، است.»

مطالعه بیشتر: طلا همچنان یک دارایی جذاب است؟

دنیای اقتصاد نوشت:

افت سکه با فشار دلار

افت قیمت دلار در روز یکشنبه موجب شد که سکه امامی نیز به حرکت کاهشی خود ادامه دهد. فلز گرانبهای داخلی دیروز 10 هزار تومان افت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 520 هزار تومان رسید. تحلیلگران باور دارند که سکه وضعیت حساسی در آستانه حمایت 10 میلیون و500 هزار تومانی دارد و در صورت شکست آن، با افزایش فروش‌ها مواجه خواهد شد. افت قیمت سکه در روز یکشنبه موجب شد که حباب این فلز گرانبها نیز به سمت صفر میل کند. ساعت 4 بعدازظهر روز گذشته حباب سکه در محدوده 2 دهم درصدی قرار گرفت.

سردرگمی طلا در سیاستگذاری‌ها

اونس طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته توانست بهای خود را به بالاترین سطح قیمتی در یک ماه گذشته برساند؛ به‌طوری‌که این فلز گرانبها عملکرد مثبت 28/ 0درصدی را در هفته تجربه کرد و در سطح 1812 دلار معاملات خود را در روز جمعه به پایان رساند.

طلا هفته گذشته با وجود قوی شدن ارزش شاخص دلار مقاومت کرد و تا نزدیکی 1830 دلار صعود کرد؛ اما مسیر این ارز در هفته جاری برای طلا اهمیت زیادی خواهد داشت. به‌علاوه اونس نسبت به بازار اوراق قرضه بسیار حساس مانده و این بازار ممکن است تحت‌تاثیر فشارهای تورمی جنب و جوش‌هایی را آغاز کند. همچنین تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو ریسک جدی برای روند قیمتی بازار طلا محسوب می‌شود که احتمال دارد با توجه به این شرایط و نشست‌های پیش‌رو بهای اونس جهانی چندان دستخوش تغییرات نشود.

افت ناچیز سکه

قیمت طلا و سکه در ادامه سیر کاهشی نخستین روز کاری بازهم تحت فشار نزولی قرار گرفت. افت بهای اونس طلا دراخرین روز معاملاتی بازارهای جهانی و ناتوانی دلار در بازگشت به مرز مقاومتی آن، سبب افت سکه شد.

بهای سکه در داد و ستد‌های روز یکشنبه ضمن تعطیلات اخر هفته اونس طلا با کاهش کمی در نرخ دلار، افت ناچیزی داشت و به قیمت 10میلیون و 520هزار تومان عقب‌نشینی کرد. به گفته فعالان، افت طلای جهانی موجب تقویت انتظارات کاهشی از همان ابتدای روز شنبه در بازار شده و فروشندگان سکه پرقدرت ظاهر شدند. سطح 10 میلیون و 500 هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد و در هفته‌های اخیر به‌عنوان یک حمایت قوی تلقی شده است که با رسیدن به چنین سطحی حمایت‌ها از سرگرفته می‌شود و اجازه نزولی بیشتر به آن داد نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت سکه بهار آزادی به 10350000 تومان رسید / قیمت دلار و یورو 1400/4/27

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد