افزایش 2100 میلیارد تومانی ارزش بورس تهران با عرضه «سپید» / مراسم عرضه اولیه سپید ماکیان برگزار شد

افزایش 2100 میلیارد تومانی ارزش بورس تهران با عرضه «سپید» / مراسم عرضه اولیه سپید ماکیان برگزار شد

مراسم عرضه اولیه شرکت سپید ماکیان، روز گذشته در بورس تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روز گذشته، تعداد 150 میلیون و 750هزار سهم معادل 15درصد از سهام شرکت سپید ماکیان با نماد «سپید» در بورس تهران عرضه شد.

در این عرضه اولیه، 2 میلیون و 835 هزار و 694 کد معاملاتی شرکت کردند که به هر کد، 44 سهم معادل 942هزار ریال اختصاص یافت. قیمت تخصیص سهام در این عرضه اولیه، 21000 ریال بود.

این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و دومین شرکت در فهرست شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش زراعت و خدمات وابسته به روش ثبت سفارش عرضه شد.

مجتبی رسولی، مدیرعامل شرکت سپید ماکیان در مراسم عرضه اولیه «سپید» تصریح کرد: شرکت سپید ماکیان در زمینه تولید مرغ گوشتی و همه فرآوردههای مرغ فعالیت دارد. ارزش روز این شرکت 2100 میلیارد تومان است. قیمت هر سهم آن امروز 2100 تومان کشف قیمت شد.

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت: 15درصد از سهام شرکت سپید ماکیان در نماد «سپید» برای نخستین بار عرضه شد. به این ترتیب  2100 میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده شد.

به گفته وی، شرکتهایی که شرایط پذیرش دارند، میتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و هیچ محدودیتی از سوی بورس برای آنها وجود ندارد. این شرکتها تنها باید از شفافیت بیشتری برخوردار باشند. زیرا مردم به تابلوی بورس اعتماد میکنند. بنابراین، سودهایی که شرکتها اعلام میکنند، باید واقعی باشد تا اعتماد مردم بیشتر جلب شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: از سال گذشته مصادف با عرضه اولیه «شستا»، شمار بسیاری وارد بورس شدند. عرضه اولیه در بازار سرمایه با روش سفارش خرید یا همان بوک بیلدینگ انجام میشود. در این روش هیچ تفاوتی میان سهامدار تازهوارد با سهامداری که 30 سال سابقه دارد، وجود ندارد.

صحرایی گفت: در بورس، 376 شرکت در 40 صنعت حضور دارند که همه اینها تابع اقتصاد کلان و صنعت کشور هستند و لازم است تحلیلهای بنیادی در این زمینه صورت گیرد.

لازم به ذکر است که شرکت سپید ماکیان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد