« بوقلمون یا مرغ » ؛ مسيولین کدامند!

« بوقلمون یا مرغ » ؛ مسيولین کدامند!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تحلیلگران بوقلمون صفت و پیشکسوتان خسته ای که آردشان را بیخته و الک شان را آویخته اند و...

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها بدون پلک‌زدن تابلوی شاخصی را نگاه می‌کند که مثلا قرار بود تصمیم سران قوا، بهار را به این بازار تزریق کند اما؛ تابلو این روزها حتی از فاجعه‌های تروریسیتی هم قرمزتر بوده و وعده‌های پر از خالی مسيولان و مدیران با سواد، نمک بر زخم سهامداران را هر روز تازه نگه می‌دارد.

سهامداران بی‌نوا هم این‌روزها درحالی به‌دنبال پله‌های اضطراری فرار از بازارسرمایه می‌گردند که حتی پیرمردهای بورسی، چهارگوشه گعده‌نشینی‌های شورای بالاده را بوسیده‌اند و روبه دوربین می‌گویند، "این دنیا دیگه نمی‌ارزه ... " ؛ فصل بره‌کشون تموم شده و گویا این پیرمردها می‌خواهند الک خود را آویزان کنند.

بوقلمون‌های 7رنگ 

مرغ غذای عروسی و عزای مدیران نیست ، بلکه باید اسم غذای آنها را بوقلمون گذاشت!

حافظه ما اینقدر ضعیف نشده که با وعده‌های پوچ و شاخص 3میلیونی نان و بوقلمون می‌خوردید و این روزها که حسابی خالی کردید، مانند بوقلمون رنگ عوض می‌کنید و عرض می‌کنید که بورس حالا حالاها باید بریزد و سیگنال رمز ارز بدهید، الهی رمز ارز به کمرتان بزنه که مردم را گرفتار در بازارشیشه‌ای کردید که نمای آن زندان نقدینگی بود.

مزه ملس دلار مفت

بشکن بشکن است، بشکنید؛ تمام کاسه و کوزه‌ها را سر بورس بشکنید که کتک خورش به واسطه مدیران لایق و باسواد ملس است! تحلیلگرنماها که نان آنها در لال بودن است، کر شدن را هم اشانتیون داده‌اند و ریشه تورم را رشد بورس اعلام می‌کنند؛ شما دوست عزیز، ان‌اءالله دلار 4200 یارانه‌ای که گرفتی به کمر شما هم بزند که به بهانه حفظ ارزش جیب مردم دلاری را گران کردید، به بورس آوردید و حالا شما هم فرار کردید.

زمانی برای رقص با ملت 

هر چند بازار سهام اقبال ندارد؛ ولی بعضی شرکت‌های بورسی گویا هم درآمد‌های نجومی دارند هم ولخرجی‌های عجیب و غریب می‌کنند. مثلا دوستان فقط در یک فقره 8 میلیارد تومان هزینه کرده اند تا یک شومن تلویزیونی، از میان چند خواننده و پرنده و رقصنده استعدادیابی کند! حال آنکه خودشان بی استعدادترین مدیران دنیا هستند و سهم شان بیش از 3 ماه است که در صف فروش قفل شده و حتی یک روز مثبت به خود ندیده! کاش کمی هم ولخرجی برای سهم تان می‌کردید...

مالیاتچی بی‌حیا

اما کلام پایانی تلنگری است برای مالیات‌چی‌ها! موقع معامله از سهامداران مالیات می‌گیرید! مردم هم هر چه مصرف کنند، اول مالیات بر ارزش بر افزوده اش را می‌گیرید! بعد نوبت دریافت مالیات از بازار املاک که می‌شود، قطره چکانی مالیات می‌گیرید! چطور برای خرید پفک و نوشابه باید 9درصد مالیات داد؛ ولی وقت خرید و فروش املاک نجومی، خبری از این درصد‌ها نیست؟ زورتان به دلالان مسکن نمی‌رسد یا..

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد