خرید خودرو پرسودتر از مسکن و ارز / در بازارهای سرمایه‌گذاری چه می‌گذرد؟

خرید خودرو پرسودتر از مسکن و ارز / در بازارهای سرمایه‌گذاری چه می‌گذرد؟

بررسی روند بازارها در چهار ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که برای سرمایه‌گذاران خرید خودرو از مسکن و دلار نیز پرسودتر بوده، در مقابل بازار فلزات طلایی با افت ارزش مواجه شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی بازارها در چهار ماه نخست امسال از تورم در بخش کالاهای بادوام و مسکن خبر می‌دهد اما در مقابل بازار فلزات طلایی با افت قیمت مواجه شده‌اند.

کالاهای بادوام(خودرو)

براساس گزارش مرکز آمار ایران از نرخ تورم، گروه کالاهای بادوام که شامل بازار خودرو می‌شود در چهار ماهه اول امسال بیشترین رشد را داشته و 9٫1 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است.

شاخص کالاهای بادوام در پایان اسفند روی عدد 559 واحد قرار داشت اما در گزارش تورم تیر به عدد 611 واحد رسیده است.

مسکن

پس از خودرو بیشترین تورم در بازار مسکن رخ داده، در گزارش مرکز آمار آمده که تورم چهار ماهه مسکن در امسال به 7٫7 درصد رسیده است.

شاخص این بازار پیش از شروع امسال روی عدد 220 واحد بود که در پایان تیر با رشد 17 پله‌ای به عدد 237 واحدی رسید.

شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در چهار ماهی که از سال 1400 می‌گذرد پرنوسان بوده، اما در مجموع در پایان تیر نسبت به ابتدای سال فقط 0٫3 درصد رشد کرده است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل در پایان اسفند روی سطح یک میلیون و 307 هزار واحدی قرار داشت. این شاخص در پایان تیر روی سطح یک میلیون و 311 هزار واحدی قرار داشت.

طلای 18 عیار

در این چهار ماه فقط بازار فلزات طلایی بود که با افت ارزش اندکی مواجه شدند.

در ماه‌هایی که از امسال می‌گذرد طلا در بازه قیمتی یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تومان نوسان کرده است. هر گرم طلا در این مدت 31 هزار تومان معادل 2٫8 درصد افت کرد.

هر گرم طلای عیار در پایان اسفند سال قبل یک میلیون و 85 هزار تومان خریدوفروش می‌شد اما در پایان تیر روی نرخ یک میلیون و 54 هزار تومان بسته شد.

سکه امامی

هر عدد سکه امامی در چهار ماه امسال بیش از 150 هزار تومان معادل 1٫4 درصد افت کرده است.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر عدد سکه امامی پیش از شروع امسال 10 میلیون و 760 هزار تومان بود اما در پایان هفته‌ای که گذشت به نرخ 10 میلیون و 606 هزار تومان رسید.

دلار

دلار نیز در مجموع چهار ماه اول امسال بازدهی 2٫7 درصدی داشته و حدود 700 تومان افزایش یافته است.

آخرین نرخی که صرافی ملی برای قیمت دلار در سال گذشته اعلام کرد 23 هزار و 963 تومان بود. این شاخص بازار ارز در پایان تیر نرخ 24 هزار و 630 تومان را ثبت کرد.

مطالعه بیشتر: رشد بیش از 12 درصدی بورس / بازارهای طلا و ارز به کدام سمت رفتند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد