تحلیل شستا | وضعیت شستا چگونه خواهد شد؟

تحلیل شستا | وضعیت شستا چگونه خواهد شد؟

حجم معاملات این نماد 525.3 میلیون سهم به میزان 1.2 برابر میانگین ماهانه بوده، اما نکته جالب این نماد در معاملات تاریخ 22 مرداد ماه است که بیش از 4 برابر میانگین حجم معاملات خود حجم خورد.

به گزارش نبض بورس؛ شستا یکی از نمادهای گروه سرمایه گذاری است که این روزها از لحاظ سودسازی وضعیت چندان خوبی نداشته و eps آن در محدوده 139 ریال است، اما شستا را باید بر اساس دارایی به روزرسانی کرد که در این صورت این نماد وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت، نسبت pبرE شستا نیز در محدوده خوبی و پایین تر از متوسط گروه قرار دارد.

تحلیل تکنیکال
شستا در تایم فریم ماهانه بین دو ftr بزرگ در حال نوسان است که در تصویر زیر می بینید:

شستا را حال در تایم فریم هفتگی بررسی کنیم، همانطور که در بالا گفتیم شستا در تایم فریم بلند مدتی بین دو محدوده در حال نوسان است که در ماه های اخیر سعی دارد به محدوده ftr بالا، یا ftr مقاومتی برسد.

شستا هر زمانی که به این ftr نزدیک شده با مقاومت سنگین پا پس کشیده و اکنون نیز تا آن ناحیه 19 درصد فاصله دارد و می تواند یک نوسان مثبت حداقلی 19 درصدی تا آن نقطه داشته باشد.

جالب است بدانید عرض ftr مقاومتی می تواند 22 درصد نیز بازدهی داشته باشد و بعد از ورود به ناحیه مقاومتی سنگین باز هم نوسان داشته و بتواند از آن برای عبور برای سقف تاریخی آماده شود، البته این تحلیل اگر وضعیت کلان اقتصادی به ویژه برجام به تاخیر بیفتد می تواند شامل گذر زمان شود.

تحلیل تابلوخوانی
89 درصد از سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند و جزییات جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد برابر است با:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: 251.3 M سهم
سرانه: 22 میلیون تومان
فروش حقیقی: 301.1 M سهم
سرانه: 18 میلیون تومان
خرید حقوقی: 94 M سهم
فروش حقوقی: 44.2 M سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: 120 M سهم
سرانه: 14 میلیون تومان
فروش حقیقی: 162.5 M سهم
سرانه: 17 میلیون تومان
خرید حقوقی: 57.7 M سهم
فروش حقوقی: 15.2 M سهم

مجموع معاملات بزرگ حقیقی دو هفته گذشته

مجموع خرید
حجم: 589.8 M سهم
ارزش: 58.1 میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: 95 M سهم
ارزش: 9.2 میلیارد تومان

مجموع معاملات بزرگ حقیقی در روز سه شنبه

مجموع خرید
حجم: 17.2 M سهم
ارزش: 1.7 میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: 45.1 M سهم
ارزش: 4.4 میلیارد تومان

حجم وارزش معاملات
حجم معاملات این نماد 525.3 میلیون سهم به میزان 1.2 برابر میانگین ماهانه بوده، اما نکته جالب این نماد در معاملات تاریخ 22 مرداد ماه است که بیش از 4 برابر میانگین حجم معاملات خود حجم خورد، نکته دیگر این است که سازمان تامین اجتماعی از تاریخ 13 مرداد ماه سهام زیادی را به حقیقی عرضه کرده است و از 1452.223 میلیارد سهم به 1408.441 میلیارد سهم کاهش یافته که نکته خوبی است و می‌تواند سهم به دست حقیقی و بازیگر‌های ریز و درشت بیفتد.
آخرین معامله این نماد منفی‌تر از قیمت پایانی بسته شد و امکان منفی شدن آن در معاملات چهارشنبه را افزایش داده است، اما در این روز‌ها بازار هیجانی است و با هر خبری می‌توان شاهد نوسانات بزرگ در سهم بود

.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد