فراوانی کالا داریم/ وضعیت قیمت برنج و روغن در بازار

فراوانی کالا داریم/ وضعیت قیمت برنج و روغن در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه فراوانی کالا داریم اما تقاضا کاهش یافته و رکود سنگین است، توضیحاتی را در مورد قیمت برنج ارايه کرد.

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار مواد غذایی، اظهار کرد: در حال حاضر در بازار با فراوانی مواد غذایی مواجه هستیم اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و قیمت‌ها، رکود سنگینی بر بازار حاکم بوده و تقاضا کاهش یافته است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: قیمت‌ها در بازار مواد غذایی تا 15 مهر ماه ثبات داشته و افزایشی نخواهیم داشت؛ حتی با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولاتی همچون برنج و حبوبات، شاهد کاهش قیمت در این بخش‌ها خواهیم بود.

وضعیت قیمت برنج

وی در مورد قیمت برنج گفت: قیمت برنج ایرانی در عمده فروشی از 70 تا 110 هزار تومان است؛ همچنین برنج هندی از 27 تا 38 هزار تومان و برنج پاکستانی از 26 تا 38 هزار تومان قیمت دارد.

حسنی در مورد فروش برنج ایرانی با قیمت‌هایی نزدیک به 200 هزار تومان تصریح کرد: اگر خرده فروش بین 10 تا 12 درصد روی این قیمت‌ها بکشد، در نهایت باید برنج ایرانی با نرخ 125 هزار تومان عرضه شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد روغن نیز گفت: با توجه به واردات انبوه و کاهش 20 درصدی قیمت‌های جهانی، قیمت روغن در عمده فروشی بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است؛ به عنوان مثال روغن 16 کیلویی که یک میلیون و 80 هزار تومان بود با نرخ یک میلیون و 50 هزار تومان عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد