صعودی ملایم پیش روی بازار

صعودی ملایم پیش روی بازار

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان کاریزما گفت: ‌با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و ارزش سایر دارایی‌ها و بازارهای رقیب و نیز قیمت‌های جهانی، نگهداری سهم‌های بنیادی در صنایع صادرات محور توجیه‌پذیر است.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد افزایش در شاخص کل بودیم و نماگر اصلی بازار با بیش از 15 هزار و 800 واحد رشد، به رقم یک میلیون و 245 هزار واحد رسید. این رشد امید اندکی به بازار تزریق کرده و باید دید بورس تهران از مقاومت سخت کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی عبور خواهد کرد یا نه.

آرش غفاری مدیر سرمایه‌گذاری و عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در سال آینده بیان کرد: یکی از رویدادهای مهم سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری داخلی است.

وی ادامه داد: هنوز کاندیداها مشخص نشده و به‌هرحال هر یک از گزینه‌های احتمالی، تاثیر خاص خود را بر روند بازار سرمایه خواهند داشت ضمن اینکه موضوع توافق سیاسی و برجام هم‌زمان با ابهام نتیجه انتخابات، شرایط را برای سرمایه‌گذاران مبهم می‌کند اما درمجموع با توجه به ثبات نسبی در بازار، احتمالا بازار سرمایه در چند ماه آتی، روندی صعودی با شیب ملایم خواهد داشت.

وی افزود: قیمت سهم‌ها همواره در نوسان است و باید هرروز بازار رصد شده و بر اساس قیمت‌ها، اقدام به معامله کرد. به نظر می‌رسد شاخص کل بورس در نیمه اول سال 1400 رشد حداقل 20 درصدی خواهد داشت و بر اساس ترکیب پرتفوی هر شخص و سطح ریسک‌پذیری افراد، ممکن است میزان بازدهی متفاوت باشد. کما اینکه در هفته‌های اخیر هم برخی سهم‌ها رشدی بالاتر از شاخص کل داشته و در برخی سهم‌ها هم رشد خاصی اتفاق نیفتاده است.

این‌ کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به افزایش نرخ محصولات پتروشیمی و فلزی، بعضی نمادهای این گروه‌ها چشم‌انداز مثبتی برای سرمایه‌گذاری دارند.

غفاری اضافه کرد: ‌با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و ارزش سایر دارایی‌ها و بازارهای رقیب و نیز قیمت‌های جهانی، نگهداری سهم‌های بنیادی در صنایع صادرات محور توجیه‌پذیر است.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: تحلیل‌ها نشان با فرض گشایش سیاسی و کاهش تحریم‌ها و نیز تثبیت نرخ دلار در محدوده 20 الی 22 هزارتومانی، سهم‌های گروه حمل‌ونقل و بارگیری دریایی می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند و برای سرمایه‌گذاری جذاب باشند. علاوه بر این بهتر است سهام صنایعی را هم که از کاهش تحریم، حذف ارز دولتی یا شرایط تورمی منتفع می‌شوند، تحت نظر داشت.


بیشتر بخوانید:

کاهش ریسک بازار با شفاف سازی ابهامات

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد