تحلیل بورس اول خرداد / مجامع روند بازار را تغییر می‌دهند؟

تحلیل بورس اول خرداد / مجامع روند بازار را تغییر می‌دهند؟

اگر اختلافات داخلی که در بین مدیران میانی سازمان به وجود آمده برطرف نشود وضعیت بازار به همین شکل خواهد ماند. بیشتر از تاثیر انتخابات بر روی بازار دستکاری‌های عمدی که در بازار اتفاق افتاده روند بازار را تغییر داده و نزولی کرده است. وی گفت: اگر برای وضعیت فعلی بازار چاره‌ای اندیشیده نشود این وضعیت با زمان انتخابات و مذاکرات برجام هم‌زمان شده و شاهد صعود و تغییر خاصی در بازار نخواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز با 16 هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و 137 هزار واحد قرار گرفت. امروز عمده نمادهای مهم و شاخص‌ساز منفی و نزولی هستند.

علی طباطبایی، کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر انتخابات و مذاکرات برجام بر بازار سرمایه گفت: اگر اختلافات داخلی که میان مدیران میانی سازمان به وجود آمده برطرف نشود وضعیت بازار به همین شکل خواهد ماند. بیشتر از تاثیر انتخابات بر روی بازار دستکاری‌های عمدی که در بازار اتفاق افتاده روند بازار را تغییر داده و نزولی کرده است. وی گفت: اگر برای وضعیت فعلی بازار چاره‌ای اندیشیده نشود این وضعیت با زمان انتخابات و مذاکرات برجام هم‌زمان شده و شاهد صعود و تغییر خاصی در بازار نخواهیم بود.

این کارشناس بازار درباره تاثیر مجامع و گزارشات منتشر شده شرکت‌ها در بازار گفت: همان طور که اشاره کردم اختلافات میان مدیران میانی بازار وضعیت بازار را دچار هیجان کرده است و عموم مردم و حتی کارشناسان بازار هم در شرایط فعلی به گزارشات مالی شرکت‌ها توجه نمی‌کنند. وی در این باره افزود: اگر تغییری در قانون بازگشایی نمادهایی که منفی خورده‌اند صورت نگیرد استقبالی هم از مجامع نمی‌شود و قبل از برگزاری مجامع فشار عرضه در بازار بالا می‌رود و با توجه به این نکته که P/E بازار بالا است DPS پرداختی از سوی شرکت‌ها در مجمع هم جذابیتی برای سهام‌دار نخواهد داشت.

وی درباره گروه‌های پیش‌رو در بازار گفت: فلزات اساسی نسبت به قیمت‌های جهانی و فروش‌هایی که در چند وقت گذشته داشتند باید صعودهای خوبی را تجربه می‌کردند اما به دلیل وضعیت بازار این اتفاق صورت نگرفت. همچنین در حال حاضر به دلیل کاهش هیجان در سهم‌های کوچک، نمادهای گروه شوینده می‌توانند از رشد خوبی برخوردار باشند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد