یک گام دیگر دلار آمریکا به گوشه رینگ رفت

یک گام دیگر دلار آمریکا به گوشه رینگ رفت

ريیس جمهمور روسیه می گوید: در راستای حذف دلار از مبادلات، کشورهای عضو بریکس ذخایر ارزی خود را با سبدی از ارزهای ملی شان تقویت می کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پوتین ريیس جمهوری روسیه می گوید: کشورهای عضو بریکس به دنبال توسعه ذخایر ارزی خود هستند که سبدی از ارز 5 کشور عضو خواهد بود. آنگونه که از سخنان پوتین بر می آید دلار در این ذخایر ارزی کشورها جایی نخواهد داشت.

به گفته پوتین کشورهای برزیل، روسیه ، هند، چین و آفریقای جنوبی عضو بریکس به دنبال توسعه ذخایر ارزی خود با ارزهای جدید هستند.

وی تاکید کرده است که همچنین این کشورها به دنبال روش های جایگزین برای پرداختی های خود هستند که در آن دلار کنار گذاشته می شود.

پیش از این گروه بریکس گفته بود که روی شبکه پرداخت مشترک کار می کنند تا کمترین وابستگی را به سیستم مالی غرب داشته باشند همچنین این کشورها تاکنون با استفاده از تجارت های دو جانبه استفاده از ارزهای ملی خود را توسعه داده اند.

استفاده از ارزهای ملی به جای دلار، چند سالی است که بین کشورها رواج یافته و پیشتازان این روش کشورهای چین و روسیه هستند که پیمان های دو جانبه ای را در این مسیر وضع کرده اند و دیگر کشورها را هم به این روش ترغیب می کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد