بورس تشنه پول است/ تداوم فشار فروش در بازار سهام

بورس تشنه پول است/ تداوم فشار فروش در بازار سهام

در حالی که انتظار می‌رفت با تعیین تکلیف بودجه، برجام و بازگشایی نمادهای خودرویی بازار سهام تغییر رویه بدهد اما انگار بورس این روزها به چیزی جز ورود نقدینگی نیاز ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با اینکه آخرین روز معاملاتی برای بورس سبز تمام شد اما بازار سهام هفته رو به افتی را پشت سر گذاشت. در حالی که انتظار می‌رفت با تعیین تکلیف بودجه، برجام و بازگشایی نمادهای خودرویی بازار سهام تغییر رویه بدهد اما انگار بورس این روزها به چیزی جز ورود نقدینگی نیاز ندارد.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: وضعیت بورس در آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روزهای قبل بهتر بود. اما ما همچنان با فشار فروش در گروه خودروسازی و به خصوص نماد خودرو مواجهیم.

وی ادامه داد: تعیین سقف افزایش قیمت خوراک برای پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها و مصوبه سازمان بورس در خصوص الزام افشای اطلاعات انرژی اخباری هستند که طی دو روز گذشته مخابره شده اما این اخبار تاثیر چندانی بر بازار سهام نداشته است.

عصاری با بیان اینکه سبز شدن بازار بعد از سه روز منفی طبیعی است، اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته هم همین اتفاق افتاد و آخر هفته معاملاتی نسبت به روزهای قبل سبز بود. اما از شنبه مجدد با افزایش فشار فروش مواجه بودیم. به نظر من بازار بیش از هر زمانی تشنه ورود پول است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد افت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: هفته بعد در حالی آغاز می‌شود که سایه برجام همچنان بر روی بازار سرمایه و بازار موازی سنگینی می‌کند. بدون ورود پول جدید اتفاقی در بازار نمی‌افتد و با وضعیت موجود در ارزش معاملات شنبه احتمال فشار فروش وجود دارد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد