نیاز بازار به زمان برای گذر از رکود/ رنج بازار از کمبود نقدینگی

نیاز بازار به زمان برای گذر از رکود/ رنج بازار از کمبود نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار از کمبود نقدینگی در حال رنج بردن است که ناشی از سیاست‌های پولی است، گفت: حافظه بازار نیازمند زمان است تا دوره ریزش شدید را فراموش کند.

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: تغییر دامنه بیشتر جلوی ریزش را می‌گیرد، معمولا بازار پر رونقی در اسفندماه وجود ندارد و معمولارونق بازار از فروردین و با مجامع شروع می‌شود، امسال هم شرکت‌ها سود خوبی ایجاد کردند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد سازمان با علم به این موضوع دامنه را کاهش داد تا زمانی خریداری شود، هر چند موجب رکود و از بین رفتن حجم معاملات می‌شود، اما افت قیمت‌ها سخت و به کندی صورت می‌گیرد تا از این مرحله عبور کنیم تا در زمان رشد یا به تعادل رسیدن بازار با افت مواجه نشویم.

وی گفت: اگر تغییر دامنه هم اجرا نمی‌شد قطعا کاهش را داشتیم و سرعت آن بیشتر از حال حاضر بود.

سیدی درباره منفی بودن نماد‌های بزرگ بیان کرد: طی چند ماه اخیر بازار با خروج نقدینگی همراه بود که به سمت سپرده‌های بانکی و رمز ارز‌ها رفتند و با توجه به ریزش سنگینی که داشته، حافظه بازار نیازمند زمان است تا این دوره را فراموش کند بنابراین هنوز مجاب نشده که ورود به بازار می‌تواند خوب باشد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار از کمبود نقدینگی در حال رنج بردن است که ناشی از سیاست‌های پولی است، خاطرنشان کرد: سیاست پولی در ابتدای سال به گونه‌ای بود که نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد، اما در حال حاضر موضوع سپرده‌های بانکی و ریزش نرخ دلار مطرح است.

وی تصریح کرد: زمانی که افق‌ها اینگونه باشد افراد تمایل دارنده سرمایه خود را در صندوق‌ها درآمد ثابت یا سپرده قرار دهند.

سیدی تاکید کرد: سهامدارانی  که در بازار باقی ماندند اگر نیاز به منابع خود ندارند از بازار خارج نشوند و مطمين باشند در افق بلندمدت حتما سود خواهند کرد همچنین افرادی که خارج از بازار قرار دارند می‌توانند به صورت تدریجی وارد بازار شوند و با خرید در وضعیت رکود در آینده برای آن‌ها مزیت در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دسته‌و‌پنجه نرم‌کردن "بورس" با کمبود نقدینگی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد