تشریح دستور رهبری درباره کالا‌های کره‌ای

تشریح دستور رهبری درباره کالا‌های کره‌ای

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور رهبری مربوط به لوازم خانگی چند شرکت کره‌ای است نه هر کالای خارجی,، گفت که دستور رهبری با ادامه خط تولید لوازم‌خانگی خارجی (مونتاژ داخل) منافاتی ندارد و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی دايمی نیست.

سایت دیده بان ایران: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور رهبری مربوط به لوازم خانگی چند شرکت کره‌ای است نه هر کالای خارجی,، گفت که دستور رهبری با ادامه خط تولید لوازم‌خانگی خارجی (مونتاژ داخل) منافاتی ندارد و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی دايمی نیست.

دستور قاطع و حکیمانه رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای حاوی این پیام بود که توانمندسازی داخلی و حمایت از تولید ملی، یک راهبرد مهم برای عینیت بخشی به مفاهیمی، چون جهش تولید، توسعه و حرکت در مسیر استقلال و خودکفایی جمهوری اسلامی است.

رهبر انقلاب طی سال‌های اخیر به‌ویژه سال‌های 96، 97، 98، 99 و امسال را به ترتیب به نام‌های «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی»، «رونق تولید» و سال «جهش تولید» و «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند.

پیش از آن نیز معظم له بر مسيله تولید ملی و اشتغال آفرینی تاکید کرده بودند، روند نام‌گذاری سال‌ها و توجه همیشگی رهبری بر تحول اقتصادی – به‌ویژه سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (ابلاغی سال 1391) - نشان از درایت و دوراندیشی ایشان در رابطه با لزوم تغییر رویکرد مردم و مسيولان به زیرساخت‌های اقتصادی کشور داشته است

رهبر انقلاب اردیبهشت‌ماه امسال از «تلاش واقعی برای تقویت تولید ملی» و «خنثی‌سازی تحریم‌ها» سخن گفتند و فرمودند «به نظر ما بهترین و موفق‌ترین کار برای خنثی کردن تحریم‌ها همین تلاش واقعی -نه تلاش شعاری؛ تلاش واقعی- برای تقویت تولید ملی است.

اگر ما توانستیم تولید ملی را درست تقویت کنیم، به معنای واقعی کلمه تقویت کردیم و دنبال کردیم، با برنامه‌ریزی، با پیگیری این را دنبال کردیم، مطمين باشید که تحریم‌ها اول خنثی می‌شوند، بعد هم برطرف می‌شوند؛ یعنی طرف مقابل وقتی دید که کشور از تحریم ضربه نخورد و زنده شد و تلاش درونی او بیشتر شد، خودش ناگزیر می‌شود که تحریم را بردارد.»

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد