تداوم رکود در بازار خودرو/ قیمت‌های غیرواقعی در فضای مجازی

تداوم رکود در بازار خودرو/ قیمت‌های غیرواقعی در فضای مجازی

تعطیلی نمایشگاه‌داران خودرو به علت کرونا، سبب شده تا در عمل خرید و فروشی در بازار شاهد نباشیم. در این میان دلالان و واسطه‌ها در فضای مجازی قیمت‌های غیرواقعی و بالا برای خودروهای خود اعلام می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از روز شنبه هفته جاری (21 فروردین‌ماه) ‌و با اعلام تعطیلی برخی صنوف از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نمایشگاه‌داران خودرو که سال 99 را با رکود به پایان برده و در انتظار سال جدید بودند، پس از تعطیلات نوروزی بالاجبار به تعطیلی دیگری وارد شدند تا رکود در این بازار باز هم ادامه داشته باشد.

با وجود این تعطیلی‌ها، اما فضای مجازی بار دیگر جولانگاه دلالان و واسطه‌ها شده و قیمت‌های بالایی برای خودروها طلب می‌کنند. به‌طوری که دو محصول پراید 111 حدود 126 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 نزدیک به 197 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

قیمت‌هایی که به هیچ عنوان مورد قبول کارشناسان نیست و «نعمت الله کاشانی‌نسب» نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در این زمینه می‌گوید: فضای مجازی به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و فقط عده‌ای دلال و واسطه در آن به قیمت‌سازی می‌پردازند.

وی به ایرنا گفت: بازار خودرو تعطیل و راکد است و هیچ خرید و فروشی جریان ندارد، بنابراین مردم به این قیمت‌ها اعتنایی نکنند.

برپایه این گزارش، در بازار خودروهای خارجی نیز وضع به همین منوال است و با توجه به تعطیلی‌ها، اتفاق خاصی در این بازار و خرید و فروش‌ها شاهد نیستیم.

به اعتقاد کارشناسان، در این بازار نیز همه چیز به نوسانات ارز وابسته است که در روزهای گذشته در کانال 24 هزار تومانی تغییر خاصی نداشته است.

با این حال کارشناسان می‌گویند: عده‌ای هنوز در توهمات خود به سر می‌برند و به دلخواه خود قیمت‌های بالایی در سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی اعلام می‌کنند، اما حقیقت این است که خرید و فروش در حد صفر است.

به گفته کارشناسان، هرچند توافقات برجامی می‌تواند تکانی در این بازار ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد بازار در حال حاضر توجه زیادی به این مساله ندارد بلکه آثار آن را در جای دیگر به‌ویژه تغییر نرخ ارز جست‌وجو می‌کند.

آخرین اخبار خودرویی را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایرنا

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد