در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟ / معرفی بهترین بازار یک سال اخیر

در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟ / معرفی بهترین بازار یک سال اخیر

از اردیبهشت ماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال تورم 12 ماهه منتهی به ماه دوم امسال بیش از 41 درصد بوده است. با سرمایه‌گذاری در کدام بازار ارزش پول شما حفظ می‌شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در این مدت که تورم 41 درصد بوده سرمایه‌گذارانی که سپرده بانکی داشتند تنها 15 درصد سود را به دست آوردند که در واقع به اندازه تورم نتوانستند بازدهی داشته باشند.

در بازار سهام نیز شاخص کل تنها 19 درصد بازدهی داشته است که نشان می‌دهد در این بازار نیز سهامداران به اندازه تورم سود کسب نکردند.

در بازار ارز هم سود 28 درصدی نصیب سرمایه‌گذاران شده که این بازدهی یک ساله هم به اندازه تورم نبوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران بازدهی قیمت مسکن نیز در این یک سال 29 درصد بوده است. البته این برای کل کشور است اما در تهران طبق گزارش بانک مرکزی این رقم به بیش از 91 درصد می‌رسد.

بازدهی طلا 37 درصد و بازدهی سکه هم 34 درصد در این مدت بوده است.

بنابراین هیچ کدام از بازارهای مالی در یک سال اخیر منتهی به اردیبهشت ماه امسال به اندازه تورم رشد قیمت را تجربه نکردند. اما در بازار کالاهای بادوام یعنی لوازم خانگی و خودرو که به نوعی بازار کالاهای مصرفی هستند میزان افزایش قیمت بیش از 64 درصد بوده است.

اما در این میان در بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین از 9779 دلار در آخرین روز اردیبهشت ماه سال گذشته به 36223 دلار در آخرین روز اردیبهشت ماه امسال رسیده که نشان از بازدهی 270 درصدی دارد. البته در روزهای اخیر ارزهای دیجیتال ریزش سنگینی را تجربه می‌کنند.

با این وضعیت برای یک سال پیش رو چه پیش‌بینی‌ای وجود دارد؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی امشب، دوشنبه سوم خرداد ماه ساعت 21 در گفتگوی زنده اینستاگرامی با ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به بررسی این موضوع می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

برای مشارکت بیشتر در این برنامه، سوالات خود درباره وضعیت فعلی بازار سهام، روند احتمالی آینده بورس، وضعیت دیگر بازارهای مالی و جریانات سیاسی موثر بر اقتصاد را در انتهای این خبر ثبت کنید تا کارشناس برنامه به آنها پاسخ دهد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد