جزيیات مهم درباره نحوه دریافت ارز مسافرتی

جزيیات مهم درباره نحوه دریافت ارز مسافرتی

بر اساس دستورالعمل جدید اعلام‌شده، حجاج می‌توانند بدون شرایط سنی حداکثر مبلغ 500 دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.

زايران حج تمتع امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی بانک ملی، می‌توانند بدون شرایط سنی و با ارايه کارت ملی حداکثر تا سقف 500 دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.

برای دریافت این ارز حجاج باید مدارک خود از جمله عضویت در کاروان و معرفی‌نامه و به‌اضافه سایر مدارک هویتی از جمله پاسپورت خود را ارايه کنند و پس از اخذ و تایید استعلام اطلاعات زاير، ارز 500 دلاری به آنها اختصاص داده خواهد شد.

طبق این دستورالعمل هر زاير می‌تواند از طریق مراجعه به شعب ارزی بانک ملی مدارک مذکور برای دریافت ارز مسافرتی را ارايه کند و شعب بانک ملی موظفند پس از دریافت کارت ملی و احراز هویت و ثبت اطلاعات زاير در سامانه یادشده، این ارز را تامین کنند.

در این‌صورت حواله ارزی به زايران داده خواهد شد و آنها در هنگام خروج از کشور می‌توانند از طریق شعبه بانک ملی 500 دلار خود را دریافت کنند. البته زايران حج تمتع مانند زايران اربعین امکان ارز مسافرتی در بستر اینترنت و از طریق پیام‌رسان "بله" را نیز خواهند داشت. بدین صورت که هر زاير پس از مراجعه به پیام‌رسان بله و ثبت و ارسال مدارک موردنیاز مذکور QR کدی را دریافت خواهد کرد که از طریق آن می‌تواند به هنگام خروج از کشور ارز خود را از شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه تهیه کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد