طوفان توییتری برای استیضاح خاندوزی/ وزیر اقتصاد به وعده‌های بورسی خود عمل نکرد؟

طوفان توییتری برای استیضاح خاندوزی/ وزیر اقتصاد به وعده‌های بورسی خود عمل نکرد؟

احسان خاندوزی در حالی سه ماه پیش برای مسند وزارت اقتصاد از مجلس رای اعتماد گرفت که بورس را یکی از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرده بود. اما چه شد که امروز هشتگ استیضاح وزیر ناکارآمد برای خاندوزی در توییتر ترند شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، احسان خاندوزی در حالی سه ماه پیش برای مسند وزارت اقتصاد و دارایی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت که بورس را یکی از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرده بود. تاکید وزیر اقتصاد بر بورس بود که باعث شد کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از دلایل موافقت خود با خاندوزی را همین موضوع اعلام کند.

احسان خاندوزی در دفاع از برنامه‌های بورسی خود یکی از اهداف و برنامه‌هایش را بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تامین مالی توسعه اقتصادی و احیای اعتماد از دست رفته مردم اعلام کرده بود. موضوعی که بعد از گذشت سه ماه به عقیده فعالان و کارشناسان بورس نه تنها محقق نشد که بدتر هم شد.

علاوه بر اینکه طی مدت وزارت نیز، خاندوزی بارها بر حمایت از بورس تاکید کرده، در گزارش خود که برای جلب اعتماد مجلسی‌ها و تکیه بر مسند وزارت در مجلس قرايت شد نیز اعلام کرده بود که طرح اصلاح بازار سرمایه را در دستور کار دارد. اما چه شد که با گذشت چند ماه، روز به روز بر نارضایتی‌های اهالی بازار سرمایه افزوده شد، تا جایی که امروز شاهد داغ شدن هشتگ استیضاح وزیر ناکارآمد برای وزیر اقتصاد در توییتر هستیم.

کارشناسان معتقدند بازار سرمایه یک بازار هوشمند است که در صورت عدم دخالت دولت و سیاست‌گذاری‌های مخرب راه خود را پیدا می‌‎کند. حتی برخی از کارشناسان نیز می‌گویند که بهترین کاری که دولت برای بورس باید انجام دهد تنها رها کردن آن است.

با اینکه تیم اقتصادی دولت با شعار حمایت ویژه از بورس اعتماد و امید درصد زیادی از مردم را جلب کرده بود. اما در ادامه با ایجاد ابهامات فراوان در بازار، تصویب و تکذیب قوانین مختلف، انتشار اوراق دولتی به رغم عدم کشش بازار. عرضه اولیه و پذیره‌نویسی در بازار کم‌عمق و … بازار را به جایی رسانده که حتی به محرک‌های مثبت نیز واکنش نشان نمی‌دهد و کف حمایتی 1٫1 میلیون واحد هم توسط برخی از کارشناسان برای آن پیش‌بینی می‌شود.

هشتگ وزیر ناکارآمد در تويیتر

حال باید دید هشتگ «استیضاح وزیر ناکارآمد» و «بورس را دریابید» که در حال تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی در بین اهالی بازار سرمایه است، خاندوزی را به بهارستان خواهد کشاند؟

در ادامه برخی از توییت‌ها در این خصوص را می‌خوانیم:

«‏متاسفانه کل بازار با یک مدل الگوریتم داره کار میکنه.وقتی یه عرضه در یک نماد اتفاق میفته همزمان در نمادهای دیگه هم همون عرضه اتفاق میفته. #بورس_را_دریابید #استیضاح_وزیر_ناکارآمد»

«‏آقای ريیسی زمان ترمیم کابینه و تغییر وزیر اقتصاد فرا رسیده! #بورس_را_دریابید #استیضاح_وزیر_ناکارآمد»

«‏جای تاسف داره دولت از بدو روی کار آمدن باعث ریزش بازار سرمایه بشه و عامل گرانی ارزاق عموم مردم #استیضاح_وزیر_ناکارآمد #بورس_را_دریابید»

« #استیضاح_وزیر_ناکارآمد اقای خاندوزی نماینده بودی خوب تويیت میزدی و راهکار میدادی برای بورس اما تا وزیر شدی رفیق بازیت گل کرد…!!!»

«‏سغدیر تنها دو روز بعد از عرضه اولیه صف فروش شد! بازاری که پول نداره صف فروش‌های خودش رو جمع کنه براش رگباری عرضه اولیه میارن
قطعا این کار تعمدیه #بورس ‎#استیضاح_وزیر_ناکارآمد ‎#بورس_را_دریابید»

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد