عرضه شرکت زیرمجموعه "شهر" در فرابورس؛ به زودی

عرضه شرکت زیرمجموعه "شهر" در فرابورس؛ به زودی

مدیرعامل گروه مالی شهر گفت: روی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه سرمایه گذاری کردیم که بعد از عرضه اولیه گروه مالی شهر در نیمه اول سال جاری بتوانیم پذیرش و عرضه آن را در فرابورس داشته باشیم.

اسماعیل درگاهی، مدیرعامل گروه مالی شهر در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص میزان عرضه اولیه نماد معاملاتی "وگشهر" اظهار کرد: در مرحله اول 25 درصد سهام را در بازار دوم بورس و اوراق بهادار تهران عرضه خواهیم کرد البته با توجه به کشش بازار این عدد ممکن است تغییر کند، اما متعهد هستیم بر اساس تمهیدات بورس و اوراق بهادار 25 درصد از سهام را در اختیار بازار قرار دهیم. بر اساس تدابیر بانک برای رعایت قانون رفع موانع تولید ممکن است این سهام شناور افزایش پیدا کند که درباره این موضوع مدیران بانک شهر تصمیم گیری خواهند کرد.

وی درخصوص پورتفوی بورسی و غیربورسی گروه مالی شهر بیان کرد: مثل همه هلدینگ‌ها پورتفوی "شهر" بورسی و غیربورسی است. از مجموع دارایی‌های ما 40 درصد پورتفوی بورسی با 3 هزار و 300 میلیارد تومان ارزش روز که مازاد ارزش حدود یکهزار و 700 میلیارد تومان دارد که برای درآمدزایی آتی شرکت را فراهم می‌کند. پورتفوی غیربورسی نیز متشکل از شرکت‌های غیربورسی است که توسعه متوازن این پورتفو در بازار را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره افزایش شرکت‌ها به پورتفوی گروه مالی شرکت خاطرنشان کرد: از آنجایی که سرمایه گذاری گروه مالی شهر بنیادی و با دید بلندمدت انجام می‌شود تا بتوانیم سود مناسبی را محقق کنیم. براساس وضعیت بازار صنایع مختلف را رصد می‌کنیم و سهم صنایع در پورتفو را آنالیز کرده و تغییر می‌دهیم. در حال حاضر فکر می‌کنیم ترکیب پورتفوی مناسبی از سهام بنیادی داریم که به ما در کسب سود مناسب کمک می‌کند.

درگاهی با اشاره به ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه توضیح داد: روی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه سرمایه گذاری کردیم که بعد از عرضه اولیه گروه مالی شهر در نیمه اول سال جاری بتوانیم پذیرش و عرضه آن را در فرابورس داشته باشیم.

شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه شرکت بزرگی است که در حوزه زیرساخت اقدامات خوبی انجام داده است. NAV آن حدود 7 هزار میلیارد تومان بوده و شرکت خوبی برای بازار خواهد بود. تغییر و تحول عملیات این شرکت و بهبود عملیات برای نقش آفرینی بهتر در حوزه فضای شهری را در دستور کار داریم.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد