بورس فردا چگونه است؟

بورس فردا چگونه است؟

امروز 14 بهمن 99 بورس باز هم قرمزپوش بود و تا حدودی بورس تحت تاثیر اخبار رد کلیات لایحه بودجه 1400 در مجلس قرار داشت. شاخص کل نیز با افت مواجه شد. بورس فردا در چه وضعیتی خواهد بود؟

امروز 14 بهمن 99 بازار سرمایه کار خود را با رنگ قرمز آغاز کرد و بیشتر نماد‌ها در محدوده قرمز بازار در همان ابتدا بازگشایی شدند. با گذشت زمان بیشتر شاخص ساز‌ها به سمت صف فروش رفتند.  

به گزارش نبض بورس، حضور شاخص ساز‌ها در صف فروش موجب شد تا اولا شاخص کل با افت ارتفاع مواجه شود و ثانیا سایر نماد‌های بازار هم تحت تاثیر صف فروش نشینی شاخص ساز‌ها قرار بگیرند و کلیت بازار منفی شود.  

 

خبر‌های مخابره شده از مجلس مبنی بر رد کلیات بودجه 1400 به نوعی در قرمزپوشی امروز بازار تاثیر داشت. در نهایت شاخص کل با کاهش 28238 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 205 هزار و 428 واحدی آرام گرفت.

شاخص کل هموزن نیز امروز قرمز پوش بود و با 2082 واحد کاهش معادل منفی 0.48 درصد به سطح 427 هزار و 545 واحدی رسید.

خروج پول حقیقی امروز هم شدت گرفت و بیش از یک هزار میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار را امروز شاهد بودیم. این در حالی است که این رقم در روز گذشته بیش از 700 میلیارد تومان بود.  

با رسیدن شاخص کل به کف کانال 1.2 میلیون واحدی حالا این احتمال وجود دارد که فردا شاخص کل یک بار دیگر به زیر این کانال نقل مکان کند. آیا فردا شاخص کل کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست خواهد داد؟

پیش بینی بورس فردا 15 بهمن 99

سیدهادی موسوی مدنی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: پس از آنکه با حمایت جدی بازارساز صندوق پالایش مجددا و با حباب مثبت از زیان خارج شد و نمادهای این گروه نسبت به کف قیمتی رشد یافتند مجددا فشار عرضه افزایش یافته و قیمتها تمایل به نوسان و اصلاح داشته است.
وی افزود: شرکت ملی مس با مفروضات بسیار محافظه کارانه سود ضعیفی برای زمستان پیش بینی کرده که منطبق بر واقعیت و انتظارات بازار نبوده ولی فولاد مبارکه گزارش تلفیقی بسیار خوبی از نیمه اول سال ارايه کرده با این حال هر دو نماد با ضعف تقاضا معامله شده است
موسوی مدنی اظهار داشت: ریاست بانک مرکزی از تمایل به افت بیشتر دلار و بهره بین بانکی سخن گفته ولی بازار ارز و طلا به این سخنان واکنشی نداشته است. هنوز می توان گفت افت دلار یکی از بزرگترین نگرانی های فعالان بازار سهام است اما بطور کلی ورود افراد مبتدی و خارج شدن بازار از تعادل طی نیمه اول امسال هنوز بر معاملات سایه افکنده است.
این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به نظر میرسد سطح فعلی قیمتها در اغلب نمادها چه بزرگ و شاخصی و چه کوچک سطوح مهمی است و در صورتیکه تقاضا در این قیمتها قوی نباشد خطر اصلاح مجدد تا کف قبلی وجود دارد اما نکته مثبت معاملات امروز تقویت تقاضا در نمادهای خودرویی و جمع شدن اغلب صفوف فروش بوده که امیدها را به بازار فردا و پس گرفتن سطح 1.3 میلیون واحدی طی ماه جاری را زنده می کند.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز دلیل روند نزولی بازار سهام را نبود پول در بازار دانست و گفت:  شاخص کل نتوانست مقاومت محدوده یک میلیون و 260 هزار واحد را بشکند و به همین دلیل احتمال می‌رود بورس وضعیتی نزولی در پیش بگیرد. همچنین اولین و اصلی‌ترین عامل ریزش بورس این است که پول در بازار کم است.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا نیز گفت: معاملات فردا با فشار فروش آغاز خواهد شد، اما به نظر می‌رسد بورس فردا از منفی به مثبت حرکت خواهد کرد.

با توجه به مصاحبه های انجام شده به نظر می رسد که فردا شاخص کل کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست بدهد و پس از آن شاید یک بار دیگر بازار به روند صعودی باز گردد. 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد