بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (30فروردین) / بی‌اقبالی حقیقی‌ها به سهام بانک تجارت

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (30فروردین) / بی‌اقبالی حقیقی‌ها به سهام بانک تجارت

افراد حقیقی در بورس امروز 480میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین...

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود 480میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و 920میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 42درصد یعنی 800میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 25درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «وبصادر» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «شپنا» و «کاوه» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود 50میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ملی صنایع مس ایران با برتری حدود 5میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 14نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 76نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 40میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 490میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد