کدام بانک بیشترین وام فرزندآوری را داده است؟

کدام بانک بیشترین وام فرزندآوری را داده است؟

در سال 1402 تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برابر با 32 همت بوده است. بررسی بانک های اعطاکننده وام در این مقطع نشان می...

در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از 31فروردین تا تاریخ 19 اسفند امسال، بیش از یک میلیون و 123هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده‌اند و  شبکه بانکی کشور به 799 هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ 32 هزار میلیار تومان پرداخت کرده است.

بانک مرکزی در آخرین گزارش خود به  آمار دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه فرزند در سال جاری در بازه زمانی  سی و یک فرورین تا نوزدهم اسفند ماه پرداخته است. بررسی جزيیات  این گزارش حاکی از آن است که طی این مدت 799 هزار و 291  فقره  وام به مبلغ 32 هزار و 297میلیارد تومن اعطا شده است. همچنین تعداد متقضیانی در صف انتظار برای دریافت این تسهیلات 323هزار و 881 نفر تا پایان امسال اعلام شده است.

با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستورالعمل اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان می نمایند.

کدام بانک‌ها بیشترین تسهیلات فرزند آوری را پرداخت کرده است؟

ارزیابی اطلاعات ارايه شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد در میان بیست و هفت بانک و موسسات اعتباری غیربانکی، بانک ملت با139 هزار و 941 فقره وام به  مبلغ 5 هزار و 651 میلیارد تومان بیشترین میزان وام را به متقضیان تسهیلات فرزندآوری را اعطا کرده است. بانک ملی ایران و بانک صادرات نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می‌گیرند.

در این میان کمترین میزان وام اعطا شده  توسط  بانک مشترک ایران و ونزويلا  بوده است که 87 فقره وام به مبلغ حدود 3 میلیارد تومان اعطا کرده است.

بررسی تعداد کل متقاضیان دریافت وام فرزندآوری

جزيیات ارايه شده توسط بانک مرکزی از وضعیت تسهیلات دهی بانک ها  به بخش فرزندآوری راوی این حقیقت است که از اواخر فروردین تا اواسط اسفند در مجموع بیش از 323 هزار نفر ازمتقاضیان تسهیلات فرزندآوری در صف دریافت قرار گرفته‌اند و هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند. با در نظر گرفتن مجموع تعداد وام‌های اعطایی و تعداد متقاضیان در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری در مجموع  بیش از یک میلیون و 123هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندبوده اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد