دلار و سکه در پیچ‌وخم مسیر "برجام"

دلار و سکه در پیچ‌وخم مسیر "برجام"

با متقارن شدن دامنه نوسان و تغییرات حجم‌مبنا معاملات روان‌تر شده است.

به گزارش گروه بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران همچنان نزولی است که روز گذشته شاخص بورس بیش از 18 هزار واحد سقوط کرد، شاخص هم‌وزن نیز همراه با شاخص کل تقریبا به یک اندازه افت کرد که این نشان می‌دهد که با متقارن شدن دامنه نوسان و تغییرات حجم‌مبنا معاملات روان‌تر شده است و اثرگذاری سهم‌های کوچک در تغییر شاخص افزایش‌یافته است.

نماد‌های فملی، فارس، شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

قیمت دلار در پی انتشار خبر برگزاری دور جدید مذاکرات برجام در عصر روز گذشته و همچنین اظهارنظر‌های مثبت مسيولان نسبت به این موضوع، مجددا از کانال 23 هزار تومان فاصله گرفت و حتی به 22700 تومان رسید. طلا و سکه نیز به دنبال این اخبار روند نزولی به خود گرفتند. این افت قیمت باعث شد مجددا حجم خرید‌ها کاهش یابد.

سهام ایالات‌متحده برای سومین جلسه متوالی افت کرد، زیرا کاهش ارز‌های دیجیتال ازجمله بیت کوین باعث سقوط سهام مرتبط با ارز‌های رمز پایه شد.

دراین‌بین، همچنان نگرانی در مورد افزایش تورم بین سهام‌داران وجود دارد.

قیمت نفت خام، امروز با افت به سطح 66.19 دلار در هر بشکه رسید. اگر واشنگتن تحریم‌های تهران را لغو کند، این می‌تواند به معنای پمپاژ بیشتر نفت به بازار بیش‌ازحد عرضه‌شده باشد. همچنین داده‌های آمریکا نشان داد که نفت خام در ایالات‌متحده در هفته منتهی به 14 مه 2021 افزایش‌یافته است.

معاملات انس طلا به‌رغم افزایش شاخص دلار، با رشد قیمت به 1884.96 رسید که در بالاترین سطح 15 هفته‌ای خود معامله شد.

شاخص سهام ژاپن NIKKEI 225 در معاملات امروز 362.3 واحد افت کرد و به 28045 واحد رسید، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر جلسه ماه آوریل فدرال رزرو هستند.

شاخص کامپوزیت شانگ‌های در معاملات اولیه چهارشنبه 18 واحد از ارزش خود را از دست داد. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارايه خدمات مربوط به معاملات ارز‌های رمز پایه منع کرده و پکن به سرمایه‌گذاران در مورد تجارت سوداگران رمزنگاری هشدار داده است، تمایل به ریسک‌های مخاطره‌آمیز را کاهش داده است.

درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار نشست اعضای فدرال رزرو FOMC در اواخر روز هستند، هم‌زمان کاهش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری موجب شد که شاخص دلار به 89.9 واحد افزایش یابد. تاجران به دنبال هرگونه سرنخ ازنظر بانک فدرال در مورد افزایش فشار‌های تورمی خواهند بود.

بازار ارز‌های دیجیتال همچنان قرمز پوش هستند و فشار فروش بر بازار حاکم است و بسیاری از ارزها سطوح حمایتی خود را ازدست‌داده‌اند. بیت کوین نیز هم‌اکنون در قیمت 39 دلار قرار دارد.


  • بیشتر بخوانید:
سهامداران کماکان در انتظار فروریختن کوه یخ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد