عقب نشینی 2706 واحد شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار به 47 هزار میلیارد تومان رسید

عقب نشینی 2706 واحد شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار به 47 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب نشینی 2706 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در دومین روز کاری سال جدید گرچه در ابتدای ساعات معاملات با رشد شاخص روبرو شد، اما بعد از آن روند کاهشی را در پیش گرفته و در نهایت با کاش 2706 واحد روبرو شد و در نقطه یک میلیون و 306 هزار و 855 واحد ایستاد.

همچنین ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 46 هزار و 923 میلیارد تومان رسید که بسیار ارزنده است.

امروز شاخص کل با معیار هموزن 710 واحد رشد کرد و به رقم 442 هزار و 545 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 218 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 4.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 545 هزار معامله و به ارزش 3909 میلیارد تومان دادوستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات امروز فرابورس هم بیش از 43 هزار و 14 میلیارد تومان بود که می‌توان گفت معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 46 هزار و 923 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص‌های کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی هر کدام 21 صدم درصد کاهش یافتند و شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار هموزن 16 صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس 43 صدم درصد افت کرد و شاخص آزاد شناور نیز 24 صدم درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس 8 صدم درصد تقویت شد.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای شستا و مپنا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و چادر ملو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل بهساز کاشانه تهران، شستا، سایپا، معدنی اوپال کانی پارس، پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و ایران خودرو بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات 7 واحد افزایش یافته و به رقم 18 هزار و 46 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 235 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار بورس هم به بیش از 5 میلیون و 218 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 1.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 258 هزار معامله و به ارزش 43 هزار و 14 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، سمگا و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و آریاساسول بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را بازی کردند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل دامپروری ملارد شیر، ذغال سنگ پروده طبس، پتروشیمی ارومیه، رایان هم‌افزا، توسعه و عمران استان کرمان، توسعه مسیر برق گیلان و ذوب‌آهن اصفهان بودند.


وضعیت امروز پالایش یکم که هنوز با زیان همراه است

امروز همچنین واحدهای پالایش یکم به 8080 تومان رسید که هنوز زیر قیمت عرضه اولیه که هر واحد آن 10 هزار تومان عرضه شد قرار دارد و وعده وزیر اقتصاد برای سود کردن خریداران پالایشی محقق نشده است.

امروز در ساعات پایانی معاملات نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا باز شد که در همان زمان کوتاه 7.2 درصد رشد کرد و بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشته است.

امروز در فرابورس ایران هم بیش از 43 هزار میلیارد تومان معامله صورت گرفت که عمده آن مربوط به خرید اوراق مختلف دولتی بوده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد