اصل بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی تولید است

اصل بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی تولید است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار سرمایه که دغدغه مردم است مهم است چون مردم اعتماد کرده و سرمایه خود را در اینجا گذشته اند تا نفعی حاصل کنند. اصل بازار سرمایه یکی ار منابع تامین مالی تولید در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم رییسی عصر امروز در برنامه رییس جمهور و جوانان شبکه 3 گفت: حل مشکلات مسکن مردم قابل حل است ما در کشور زمین کم نداریم در محدوده شهرها زمین داریم می شود این زمین ها را از دستگاه های اداری جدا کرد تا در اختیار مردم قرار گیرد. یک بخش اقشار کم درآمد هستند که باید توجه جدی به آنان داشته باشیم

وی افزود: بازار سرمایه که دغدغه مردم است مهم است چون مردم اعتماد کرده و سرمایه خود را در اینجا گذشته اند تا نفعی حاصل کنند. اصل بازار سرمایه یکی ار منابع تامین مالی تولید در کشور است و باید به این سمت و سو برود ولی تقاضا یا حضور یا افزایش سهام در بازار بورس در این چند وقت بالارفت و به مثابه این درخواست عرضه اتفاق نیافتاد و از طرفی بازار سرمایه مدیریت نشد.

رییسی یادآور شد: اگر نظارت دقیق بر بازار سرمایه انجام می‌شد با این مشکل مواجه نمی‌شدیم و آنچه اتفاق افتاد و مردم را نگران کرده، عبارت از این است که مدیریت و نطارت دقیق نشد و عرض لازم انجام نشد و بازار بورس عمق پیدا نکرد.

وی تاکید کرد: دولت می‌خواهد از بازار سرمایه کسری بودجه خود را تامین کند و برداشت از بازار سرمایه به میزان بالا باشد یا سهامداران حقوقی بازار سرمایه رعایت نکنند، آگاهی درستی درمورد بازار سرمایه به مردم داده نشد و این آگاهی بخشی درست مدیریت نشد. دولت فقط اعلام کرد در این عرصه بیایید ولی مدیریت نکرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید حتما بازار سرمایه مدیریت و نظارت شود و باید به بازار سرمایه عمق بخشیده شود و راه را برای عرضه‌های شرکت‌ها باز کنیم و کارهای اداری دست و پاگیر در این مسیر رفع شود. باید سازو کاری برای تضمین به سهامداران خرد بوجود بیاید و دولت نباید این را قلکی ببیند تا هروقت می‌خواهد دست کند و از آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: نوعی بی عدالتی و بی نظمی در پرداخت تسهیلات است و این گویا قرار است 5درصد تسهیلات مربوط به 95درصد را دریافت کنند و 95درصد از دریافت این تسهیلات بی بهره‌اند یا کارشان با مشکل مواجه است.

رییسی گفت: آن چند درصد که وام ها را دیافت کرده اند در تولید مصرف می کنندو وظیفه بانک مرکزی نظارت و کنترل بر نظام بانکی است و با توصیه کردن کار جواب نمی دهد و کار مدیر اجرایی مدیریت و حساب‌کشی است، بنای مان این است که عدالت در توزیع امکانات و تسهیلات را در دستور کارمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: بحث ایجاد شغل برای عموم مردم یک حق است، زمینه اشتغال در کشور وجود دارد، 40 درصد تولیدی در کشور معطل مانده که باید فکری برای آن کرد، باید شغل پایدار برای جوانان ایجاد شود که بتوانند کار کنند و ازدواج کنند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات 1400 تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد