پیش بینی بورس در بهار 1400، بورس مثبت خواهد بود یا منفی؟

پیش بینی بورس در بهار 1400، بورس مثبت خواهد بود یا منفی؟

هر چند که 5 ماه ابتدایی سال جاری روند بورس کاملا صعودی بود و شاخص کل به قله 2 میلیون و 78 هزار واحد رسید، اما از 19 مرداد روند نزولی بورس آغاز شد و این روند تا هفته دوم اسفندماه هم ادامه داشته است. بورس در روز‌های پایانی سال جاری مثبت خواهد شد؟ بورس در فصل بهار و دوران انتخابات چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، بورس در 5 ماه ابتدایی سال عملکرد فوق العاده‌ای را داشت و شاخص کل توانست از سطح 500 هزار واحد در ابتدای فروردین ماه به سطح دو میلیون و 78 هزار واحد در مرداد ماه برسد. پس از آن دوران رکود و ریزش بورس آغاز شد. دورانی که تا هفته دوم اسفندماه هم ادامه داشته است و شاخص کل هم اکنون به کانال یک میلیون و 177 هزار واحدی سقوط کرده است.  

خروج پول حقیقی از بازار هر روز تکرار می‌شود و هر راهکاری که برای خروج بورس از وضعیت فعلی اجرایی می‌شود نهایت دو سه روز بازار را سبز نگه می‌دارد و سپس بازار به همان روند نزولی خود باز می‌گردد.  

 

پرسش این است که آیا در روز‌های پایانی سال جاری بورس رنگ سبز را به خود خواهد دید؟ در بهار 1400 وضعیت بورس چگونه خواهد بود؟

وضعیت بورس در روز‌های پایانی اسفند 99 چگونه خواهد بود؟

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل بورس در هفته جاری در گفتگو با سایت بازار گفت: واقعیت این هفته تمام بازار به سمت اوراق دولتی رفت و می‌توان این هفته را هفته اوراق نامید تا هفته سهام و بازار همه صف فروش بود و حجم معاملات بسیار پایین بود و دولت از آن طرف داشت حجم اوراق زیادی را به مردم میفروخت و سود می‌کرد.

وی تاکید کرد: اگر دولت منابع خود را تامین کند و دست از سر بازار بردارد اوضاع بازار مساعد می‌شود.

صفاری ادامه داد: معمولا از 15 تا 20 اسفند که دولت حقوق‌ها را پرداخت می‌کند اوضاع بازار بهتر می‌شود. امسال نیز شاهد همین روند خواهیم بود.

بهار 1400 بورس مثبت می شود؟

این کارشناس بازار سهام با پیش بینی ماه‌های آتی بورس در انتها خاطرنشان کرد: پیش بینی من این است که در سال آینده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت شاهد بازار بسیار مثبت و صعودی هستیم، اما در خرداد ماه به دلیل برگزاری انتخابات یک مقداری بازار گیج خواهد شد و بعد از آن هم باید ببینیم که چه فردی ريیس جمهور می‌شود و چه برنامه‌هایی را قرار است اجرا کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد