توزیع ماهانه 29هزار تن روغن در تهران

توزیع ماهانه 29هزار تن روغن در تهران

ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار ماهانه حدود 29 هزار تن انواع روغن مصرف خانوار و صنف و صنعت در تهران توزیع می‌شود.

ایسنا: ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار ماهانه حدود 29 هزار تن انواع روغن مصرف خانوار و صنف و صنعت در تهران توزیع می‌شود.

یدالله صادقی درباره مسايل مطرح شده در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، ماهانه 120 هزار تن روغن مصرف خانوار در کشور تولید و توزیع می‌شود که سهم استان تهران 19 هزار تن است.

به گفته وی در فروردین ماه سال جاری حدود 29 هزار تن انواع روغن مصرف خانوار و صنف و صنعت توزیع شده است و همین مقدار نیز برای اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد.

ريیس سازمان صمت استان تهران همچنین تاکید کرد که روغن مصرف خانوار با قیمت‌های مصوب از طریق سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف عمده و خرده فروشی عرضه می‌شود.

بر اساس اعلام سامانه 124 قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی 810 گرمی 9650 تومان، روغن مایع آفتابگردان 9900 تومان، روغن نیمه جامد 4.5 کیلویی 51 هزار تومان و روغن نباتی 16 کیلویی 179 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به فعالیت پنج کارخانه بزرگ تولید روغن در استان تهران، تصریح کرد: این پنج کارخانه علاوه برتامین بخشی از نیازهای کشور،عرضه روغن مورد نیاز استان را برعهده دارند. روند تولید این واحدها درحال حاضر مطلوب است و برای استمرار تولید و تنظیم بازار نیازمند تدارک و پشتیبانی درزمینه تامین مکفی مواد اولیه، وسايل و ملزومات بسته بندی نظیر ورق و مواد پتروشیمی و اصلاح قیمت محصولات تولیدی هستند.

این مقام مسوول در پایان از کاهش قیمت میوه وصیفی، موز وتخم مرغ و روغن خانوار و افزایش قیمت مصنوعات فولادی، خرمای مضافتی و جوجه یک روزه خبر داد.

بر اساس تصمیمات قبلی ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های تولیدی در سال جاری باید نسبت به تولید ماهانه 180 هزار تن روغن که 120 هزار تن در بخش های خانوار، 25 هزار تن در بخش صنف و 35 هزار تن در بخش صنعت خواهد بود، اقدام کنند.

گفتنی است که سال گذشته بازار روغن بارها با تلاطم، کمبود و افزایش قیمت مواجه شد؛ تا جایی که حتی با تشکیل صف‌های طولانی و حواشی دیگر از جمله دریافت کارت ملی برای ارايه روغن در برخی فروشگاه‌ها مواجه شد و شواهد حاکی از این است که تامین بازار روغن جامد همچنان با مشکلاتی مواجه است. در این میان در آخرین روزهای سال گذشته قیمت روغن مایع و جامد بین 80 تا 146 درصد نسبت به قبل افزایش داشته است. در این دوره میزان واردات روغن و مواد اولیه آن بالغ بر سه میلیون تن بوده و تا اواسط فروردین بیش از 340 هزار تن روغن خام و بالغ بر 355 هزار تن دانه های روغنی در گمرک و بنادر دپو شده است.

همچنین در فروردین ماه بالاترین افزایش قیمت نسبت به پارسال به گروه «روغن و چربی ها» با 109.3 درصد اختصاص دارد. این در حالی است که دانه روغنی از جمله پنج قلم دریافت کننده ارز 4200 تومانی است که برای سال جاری هم پرداخت نرخ ارز ترجیحی به آن ادامه خواهد داشت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد