ضرورت تنظیم سیاست‌های پولی در راستای تقویت تولید

ضرورت تنظیم سیاست‌های پولی در راستای تقویت تولید

صنعت و معدنتهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر سیاست‌های پولی کشور در حوزه تولید و صنعت، گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌های پولی و اقتصادی باید در راستای تقویت صنعت، تولید، صادرات و واردات باشد که در غیر این صورت با...

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت صنعت با سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی، اجرای این طرح را یکی از برنامه‌های مهم برای هدایت نقدینگی سرگردان به حوزه تولید در راستای مقابله و کنترل تورم و گرانی برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای طرح «تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد» و طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید عنوان کرد و آن‌ها را موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی دانست.

وی، سهم واحدهای خرد در جهان و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و ایجاد یک بستر مناسب برای جذب سرمایه‌های خرد در این واحدها را از وظایف وزارت متبوع خود اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وی همچنین به موضوع بیمه سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم تاکید کرد و آن را موضوعی مهم و عملیاتی برشمرد.

رزم‌حسینی در ادامه با اشاره به خدمات مناسب مشاوره‌ای در حوزه تولید در شهرک‌های صنعتی کشور، گفت: ظرفیت تولید در کشور قابل ملاحظه است و سیاست وزارت صنعت در بخش تجارت بین‌المللی، واردات مدیریت شده و مبتنی بر تولید داخل است و واردات را بر اساس سیاست‌های بالادستی، در راستای تقویت واحدهای تولیدی مدیریت خواهد کرد.

وی در پایان رشد صنعتی کشور در سال گذشته را 7.1 درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال، با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود داشت، در 24 رشته صنعتی شاهد رشد بیش از 50 درصدی بودیم و در بخش تجارت بین‌المللی نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان بورس و اوراق بهادار و پلتفرم‌های دارای مجوز به‌منظور استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی در قالب تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی منعقد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد