معاملات مسکن متوقف شد / مسکن گران می‌شود؟

معاملات مسکن متوقف شد / مسکن گران می‌شود؟

ريیس اتحادیه املاک کرج ثبات قیمت مسکن تا انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌بینی کرد و گفت: مسکن در بهار 1400 گران نمی‌شود، چرا که معاملات مسکن راکد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، آژانس‌های مسکن از رکود بازار خبر می‌دهند و معتقدند که فروشندگان خانه به دنبال خریداران مسکن هستند و برای فروش خانه‌هایشان با نرخ پیشنهادی مشتری راه می‌آیند. آنها معتقدند که معاملات مسکن بعد از نوروز 1400 ممکن است که تا حدودی متوقف شود.

قیمت مسکن تا انتخابات ریاست جمهوری چه می‌شود؟ ريیس اتحادیه املاک کرج به تجارت‌نیوز گفت: مسکن در بهار 1400 احتمالا گران نمی‌شود، چرا که معاملات مسکن راکد است.

به گفته محمد قمی، بازارهای موازی مسکن همچون دلار بر روند قیمت مسکن سال 1400 موثر است. چنانچه بازار ارز روند با ثباتی داشته باشد احتمالا قیمت خانه افت داشته باشد، چرا که برخی فروشندگان پول لازم هستند و ممکن است که خانه‌ خود را ارزان‌تر از نرخ واقعی به خریدار بفروشد.

بازار مسکن روند آرامی دارد

او اظهار کرد: وضعیت بازار مسکن در سال 1400 روند آرامی دارد و قیمت‌ خانه همانند سال گذشته هیجانی افزایش نمی‌یابد.

سال گذشته هم محمد قمی، ريیس اتحادیه املاک کرج گفته بود: « بازار مسکن هم مانند دیگر بازارها راکد است.قیمت مسکن در کرج 30 درصد ارزان شده است اما بیشتر معاملات تهاتر یا تعویض است.»

مطالعه بیشتر: مسکن در سال 1400 ارزان می‌شود / ورود مسکن به فاز ثبات قیمت؟

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد