بیمه سبد سهام به نگرانی سهامداران خرد پایان می‌دهد/ بورس نیازمند اصلاح ساختارها و رفتارها

بیمه سبد سهام به نگرانی سهامداران خرد پایان می‌دهد/ بورس نیازمند اصلاح ساختارها و رفتارها

بورستهران- ایرنا- عضو اسبق هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار انتشار اوراق تبعی در قالب بیمه سبد سهام را در شرایط فعلی به عنوان یک راهکار فوری و کوتاه مدت در کاهش نگرانی سهامداران مفید دانست و گفت: بیمه سهام در خصوص سهامداران خرد با...

«محمدرضا عربی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تاثیر انتشار اوراق تبعی روی روند بازار سرمایه افزود: انتشار اوراق تبعی و بیمه سبد سهام در شرایط فعلی که غیرعادی هم است، در بازه کوتاه مدت می‌تواند موثر باشد و تا حدی از ریزش‌ها بکاهد که اتفاقا هدف از انتشار این اوراق نیز به عنوان راهکار فوری احیای شرایط بازار در نظر گرفته شده است. 

وی اظهار داشت: انتشار اوراق تبعی به عنوان رویکردی مانند بیمه سهام می‌تواند تا حدی نگرانی سنگین ایجاد شده را به خصوص برای سهامداران خرد به عنوان جامعه هدف بیمه سهام، کاهش دهد؛ اما طبیعتا در بلندمدت برای بازگشت کامل اعتمادها به بازار نیازمند اتخاذ استراتژی‌ها و راهبردهای اصلاحی کلان هستیم. 

عربی با تاکید بر اینکه انتشار اوراق تبعی در شرایط فعلی و برای کاهش نگرانی‌ها مفید خواهد بود، تصریح کرد: بازار سرمایه برای احیای خود در بلندمدت باید در جهت اصلاح ساختارها و رفتارهای مختلف در اقتصاد حرکت کند تا روند سودآوری شرکت‌ها در مسیر درست و مطمين قرار گیرد. 

معاون اسبق نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی مردم در شرایط فعلی به تصمیم‌های دولت در زمینه تدوین لایحه بودجه سال 1402 بر می‌گردد، اظهار کرد: در شرایط ملتهب کنونی بزرگ‌ترین نگرانی سهامداران و سرمایه‌گذاران این است که دولت در قبال تدوین لایحه بودجه سال آینده چه تصمیمی اتخاذ می‌کند و راهبردها در قبال بازار سرمایه به چه نحو خواهد بود که امیدواریم ریسک‌ها و ابهام‌ها در این مسیر کنار رود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد