سهم 7 درصدی شستا در منابع تامین اجتماعی/60 شرکت شستا بورسی می‌شود

سهم 7 درصدی شستا در منابع تامین اجتماعی/60 شرکت شستا بورسی می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 6 تا 7 درصد منابع تامین اجتماعی را تامین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این سهم به 2 برابر افزایش می‌یابد.

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا در بورس دارید، گفت: در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که 10 درصد سهام آن به صورت شناور در بورس ارايه شده است و در برنامه داریم طبق فرایندهای بورسی شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم واگذار شود.

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: تا آخر سال شرکت‌هایی از شستا که باید در بورس عرضه شوند، را آماده می‌کنیم. در زیر مجموعه شستا 160 شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌ها 90 درصد شرکت‌های شستا بورسی شده‌اند، اما همان 10درصدی که باقیمانده تعدادی از شرکت‌های کوچک است که برنامه داریم، طی سال جاری و سال آینده آنها را در بورس ارايه کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: البته شرکت‌‌های بزرگ و مگاشرکت‌ها بورسی شده‌اند، اما 60 شرکت کوچک هستند که هنوز بورسی نشده‌اند، اما از نظر ارزش این شرکت‌ها 10 درصد کل دارایی‌های شرکت شستا است که طی سال جاری و سال آینده در بورس ارايه می‌شوند.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌کند، عنوان کرد:‌ با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تامین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان منابع برای تامین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین 6 تا 7 درصد کل منابع درآمدی تامین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با افزایش سرمایه‌گذاری و تاکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها منابع شستا برای تامین اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی 14 درصد درآمدهای سازمان تامین اجتماعی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد