افزایش دوباره قیمت لبنیات

افزایش دوباره قیمت لبنیات

کارخانه‌های لبنی برای چندمین بار از سال گذشته و علی‌رغم تاکید ريیس‌جمهور بر افزایش نیافتن قیمت‌ها، لبنیات را گران کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که حسن روحانی به وزیران صمت و جهاد کشاورزی هشدار داده بود که قیمت محصولات اساسی بیش از این افزایش نیابد، اما باز هم افزایش‌های شدید قیمت در همه اقلام وجود داشته به طوری که در خریدهای روزانه این بالا رفتن قیمت را می‌توان کاملا حس کرد.

ريیس‌جمهور اوایل امسال خطاب به وزرای دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت که کالاهای مصرفی و اساسی تحت مدیریت آنها است، گفت: قیمت کالاها به حد کافی در سال گذشته افزایش یافته و مراقبت کنید که قیمت‌ها بیش از این افزایش نیابد.

با وجود این، کارخانه‌های لبنی که چند بار در سال گذشته قیمت انواع محصولات لبنی را افزایش داده بودند، به تازگی دوباره قیمت‌ها را بالا برده‌اند؛ به گونه‌ای که قیمت شیر بطری یک لیتری کم‌چرب از هفت هزار تومان به 9500 تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت ماست یک کیلویی کم چرب از 7600 تومان به 8800 تومان جهش یافته است.

البته در این میان تولیدکنندگان لبنیات سنتی هم که از سال‌های گذشته به دلیل ارزانی و ظاهر خوشمزه توانسته بودند مشتریان زیادی برای خود جذب کنند، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

گاوداری‌ها نیز شیر را گران کرده‌اند به طوری که هر یک کیلوگرم شیر گاو را از کیلویی 6200 به 6750 تومان افزایش داده‌اند.

مسيولان اتحادیه‌ها و انجمن‌های لبنی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلیل افزایش قیمت‌ها توضیحی ندادند آنها سال‌هاست با استفاده از این روش و به صورت چراغ خاموش در بی‌خبری مردم و رسانه‌ها، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

منبع: فارس

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد