صدور 20 هزار مجوز پرواز‌ نوروزی/ ایمنی‌ پروازها خط قرمز سازمان هواپیمایی است

صدور 20 هزار مجوز پرواز‌ نوروزی/ ایمنی‌ پروازها خط قرمز سازمان هواپیمایی است

ريیس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه‌ریزی 20 هزار پرواز برای انجام عملیات نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری‌، کاپیتان محمد محمدی بخش در مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، با قدردانی از مدیران و دست اندرکاران پروازهای نوروزی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی، این مرکز برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد و با رصد 24 ساعته فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی و خدمات‌رسانی به مردم را پایش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی و امنیت پروازها است، افزود: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی مدل مناسبی است که برای اولین بار در صنعت راه اندازی شده است و فعالیت این مرکز در طول تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و برای دوره‌های اوج سفر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

‌محمدی‌بخش اضافه کرد: امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود 20 هزار پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی شد‌ که تا امروز 27 اسفند، حدود 6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

ريیس سازمان هواپیمایی کشوری بر هم افزایی و به اشتراک گذاری اطلاعات در صنعت هوانوردی تاکید کرد و گفت: امیدواریم سال 1402، سال جهش و رونق حمل و نقل هوایی در حوزه بین المللی و توسعه فرودگاه‌های کمتر توسعه یافته باشد و در نظر داریم مدل اقتصادی جدید در صنعت ایجاد شود.

وی بر اطلاع رسانی درست و به موقع به مسافران تاکید کرد و گفت: سطح استانداردها کاملا تعریف شده و براساس قوانین و مقررات برنامه ریزی پروازها انجام شده است و در طول ایام نوروز مدیران فرودگاهها و روسای ایستگاه ها پاسخ گویی مناسب به مسافران نوروزی داشته باشند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد